نسخه چاپی

چرا تروریست‌ها حلب را با سلاح شیمیایی هدف گرفتند؟

گروه های مسلح و تروریستی آكادمی مهندسی نظامی الاسد در جنوب غربی حلب را هدف حملات شیمیایی قرار دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، گلوله باران شیمیایی تروریست ها برای هدف قرار دادن آکادمی مهندسی نظامی الاسد درحالی است که این منطقه از شهر حلب مملو از منازل مسکونی است و به دنبال این حملات زخمی هایی که بر اثر استنشاق گازهای سمی به بیمارستان دانشگاه در حلب منتقل شدند، دچار تهوع و بزرگ شدن مردمک چشم شده و اعضای بدنشان بی حس و دچار تشنج شده بود.

به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" تنها 16 تن از زخمی ها، پس از درمان، از بیمارستان مرخص شدند و 20 تن از آن ها بستری شدند، زیرا حال برخی از آنان وخیم بود.

یک منبع بیمارستانی در شهر حلب خاطرنشان کرد که علائم مشاهده شده در زخمی ها، حاکی از مسموم شدن بر اثر استنشاق "گاز کلر"ی است که در گلوله های (خمپاره) منفجرشده گروه های تروریستی استفاده شده بود.

خبرنگار روسیا الیوم تاکید کرد گروه های مسلح تروریست، در حالی با گلوله های حاوی گازهای شیمیایی آکادمی مهندسی الاسد را هدف قرار دادند که اطراف این آکادمی، 3 هزار آپارتمان مسکونی قرار دارد و بر اساس اطلاعات اولیه، این حمله یک کشته و 36 مسموم برجا گذاشته که ادامه حملات، انتقال زخمی ها به بیمارستان را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس اعلام سایت های وابسته به گروه های مسلح، نیروهای ارتش سوریه، در واکنش به این حملات، با آنان درگیر شدند. در 24 ساعت گذشته، دستکم 60 تن از اعضای "جبهه النصره"، "ارتش آزاد"، "حزب ترکستان"، جنبش نورالدین زنگی"، "لشکر شام" و "بازهای شام" بر اثر حملات ارتش سوریه کشته شده اند.

در عوض گروه های تروریست با حمله به غیرنظامیان منطقه الحمدانیه در غرب حلب از آنان انتقام گرفتند و با بمباران این منطقۀ دو دختربچه را کشته و یک دختربچۀ دیگر را در منطقه المریدیان در غرب حلب به شهادت رساندند.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...