نسخه چاپی

تازه ترین وضعیت پرونده پاساژعلاءالدین

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تخریب پاساژ علاء الدین گفت: شورای شهر مصرانه پیگیر تخریب طبقه اضافی این پاساژ است و حكم تخریب امشب و فردا اجرا می شود.

به گزارش نما ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در استودیوی شبکه خبر درباره تخریب پاساژ علاءالدین گفت: دو سال است که دستور تخریب صادر شده است. از مشاور هم استفاده شده، سازمان مهندسی هم تایید کرده است اما برای تخریب مقاومت صورت گرفته است. چمران گفت: امروز در جلسه ای که برای تخریب داشتیم گفته شد که اگر تخریب صورت گیرد طبقات پایین که بالا قرار گرفته است اگر تخریب شود طبقات پایین تر از خدمات بازمی مانیم.

وی افزود: تعدادی مغازه تجاری اطراف تخریب شده است و در خواست کرده ایم که ادامه تخریب انجام شود و ظرف امشب و فردا باید حکم تخریب برسد تا تخریب طبقه اضافی انجام شود.

چمران درباره تاخیر در تخریب گفت: شورای شهرمصرانه پیگیر است که تخریب هرچه سریعتر صورت گیرد اما در حال حاضر صاحب ساختمان برای تخریب مقاومت می کند اما تاکید شورای شهر بر این است که قانون باید اجرا شود.

در ادامه آقای نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در اجرای ماده 100 که به تایید قوه قضائیه نیزرسید، تخریب مازاد ساختمان در دست اجرا بود که بعد قرار شد جلسه شورای تامین تشکیل شود که این جلسه نیز برگزار شد و آمادگی کامل برای تخریب وجود دارد.

آبادیان گفت: در 11 دی ماه سال 1393 نسبت به تخریب کارهایی انجام شد و هیچ فعالیتی از آن زمان در این مکان انجام نشده است و مشکلی برای تخریب در حال حاضر وجود ندارد. وی افزود: هر زمان که مصوبه به شهرداری منطقه 11 برسد حکم اجرا می شود.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی حکم ماده 11 صادر شده این حکم را جز دیوان عدالت اداری هیچ کس نمی تواند بشکند. این حکم را دیوان عدالت اداری نیز تایید کرده است پس تاخیر در اجرای حکم کار درستی نیست. وی درباره ورود فرمانداری نیز گفت: فرمانداری برای شورای تامین ورود کرده است.

چمران درباره برج سازی های غیر مجاز نیز گفت: به طور کلی از نظر شهرسازی این کار درستی نیست. از نظر فضایی و سازمان فضایی شهر نباید بین ساختمان های با طبقات کم برج ساخته شود. حتی در دهه 70 هم که برج سازی آزاد بود نیز مجوز برج سازی به سختی داده می شد.

وی گفت: کمیسیون ماده 5 ضوابط ساخت و ساز برج را تعیین کرده است اما باید تصویب شود. فعلا بیش از یکسال و نیم است که هیچ پروانه ساخت بالای 12 طبقه صادر نشده است. قبلا هم در قالب هرمی شکل مجوز داده می شد.

وی درباره برج سازی در خیابان ولیعصر تهران نیز گفت: من معتقدم خیابان ولیعصرباید پیاده راه شود به شرطی که زیر خیابان مترو باشد. طرح داده شده است به دنبال سرمایه و منابع مالی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره دوتابعیتی ها هم گفت: وقتی برای نمانیدگان مجلس این قانون شده است که دوتابعیتی ها نیم توانند در مجلس باشند در شورای شهر نیز لازم است از حضور دو تابعیتی ها جلوگیری شود. وی افزود: درشورای پنجم تهران، دیگه شاهد حضور دوتابعیتی نخواهیم بود.

چمران در پایان گفت: در حال حاضر طرح تفضیلی، طرح جامع، چشم انداز 20 ساله، برنامه 5 ساله و برنامه سالیانه داریم که تلاش است بر اساس تبعات قانونی به پیش رویم چرا که اجرای قانون به نفع همه است.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...