نسخه چاپی

شكست طرح چهار مرحله‎ای 16 هزار تروریست در حلب

عناصر تروریستی «جبهه النصره» قصد شكستن محاصره حلب از سه مسیر راموسه، آكادمی نظامی اسد و مركز آموزش توپخانه‎ای را داشتند كه با آتش سنگین توپخانه نیروهای ارتش سوریه و متحدانش مواجه شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس به سوریه، تروریست‎های جبهه‌النصره امروز از سه مسیر راموسه، آکادمی نظامی اسد و مرکز آموزش توپخانه قصد شکستن محاصره جنوب حلب را داشتند که موفق نشدند.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس، عناصر تروریستی حدود 16 هزار نیرو برای شکستن محاصره به کار گرفتند و با عملیاتی 4 مرحله ای سعی داشتند به آکادمی نظامی اسد برسند که این عملیات در روزهای اخیر هنوز در همان مرحله اول باقی مانده و آتش سنگین توپخانه، تروریست‌ها پشت دیوار آکادمی نگاه داشته است.

بر اساس این طرح چهار مرحله‎ای، در مرحله اول سعی داشتند خود را به آکادمی نظامی اسد برسانند و در مرحله دوم قصد تصرف آن را داشتند و در مرحله سوم قصد اجرا کردن عملیات بازپس‌گیری اتوبان حلب را داشتند و در مرحله پایانی هم قصد شکست محاصره حلب را داشتند، اما در سه روز اول این عملیات همچنان در مرحله اول هستند.

خبرنگار فارس می‌گوید که یکی از دلایل عدم موفقیت این است که ارتش سوریه و متحدانش، با استفاده از آتش 24 ساعته، سنگین و دقیق توپخانه توانسته‌اند جلوی آنها را بگیرند که در حمله توپخانه ای ارتش، بیش از سه هزار نفر از تروریست‌ها کشته شدند.

عناصر مسلح قصد داشتند با تجهیزات جدید و نیروی زیاد و استفاده از عوامل انتحاری محاصره را بشکنند، اما یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه از ریف غربی و جنوبی حلب سمت غرب و جنوب غرب حلب، تروریست ها را هدف قرار دادند.

خبرنگار فارس گزارش داد که بیش از 15 عامل انتحاری با خودروی سواری، کامیون و حتی نفربر مملو از مواد انفجاری به مواضع ارتش سوریه حمله کرده‌اند که حدود 10 مورد از این حملات، با آتش موشک‌های مستقیم‌زن و آتش دقیق توپخانه کشته شدند.

از نکات مهم این عملیات سرعت عمل و دقت گلوله‌هایی است که از طرف توپخانه ارتش سوریه و متحدانش صورت گرفته است. توپ های 152، 130، 122، 105 میلی‌متری و موشک‌انداز کاتیوشا از جمله سامانه‌هایی هستند که ارتش سوریه از آنها علیه تروریست‌ها استفاده می‎کند.

بر اساس این گزارش، تروریست‎ها در داخل شهر حلب هم اهالی را تحت فشار گذاشته‌اند و می‌کشند؛ همان مردمی که در آتش‌بس سه روزه، با ممانعت تروریست‌ها نتوانستند از شهر خارج شوند.

منابع محلی به خبرنگار فارس گفته‌اند که تروریست‌ها در داخل حلب، مردم را با تسلیحات شیمیایی هدف قرار داده‌اند. هم‌اکنون برق، تلفن و اینترنت در بسیاری از مناطق حلب قطع است.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...