نسخه چاپی

كدام استان های كشور بارندگی نداشتند؟

از ابتدای مهرماه تاكنون، استان‌های گیلان و مازندران پربارش‌ترین و استان‌های بوشهر، خوزستان، سمنان، قم، كرمانشاه، كهگیلویه و بویراحمد، مركزی و یزد استان‌های بدون بارش بوده‌اند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون 8 استان کشور بارندگی نداشته‌اند و بارش در 10 استان نیز کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

سال آبی 96-95 کم‌جان و کم‌بارش آغاز شد، به طوری که حدود نیمی از استان‌های کشور اولین بارش خود را در آبان‌ماه تجربه کردند و برخی استان‌ها همچنان بارندگی نداشته است.
بر اساس آخرین آمار شرکت مدیریت منابع آب کشور، از ابتدای مهرماه سال جاری تا کنون میزان بارش در استان‌های بوشهر، خوزستان، سمنان، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد صفر اعلام شده است. استان‌های لرستان با 0.22 میلی‌متر و خراسان جنوبی با 0.06 میلی‌متر رتبه‌های دوم و سوم کم‌بارش‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: استان‌های اصفهان 0.8 میلی‌متر، ایلام 0.2 میلی‌متر، تهران 0.6 میلی‌متر،‌ خراسان رضوی 0.4 میلی‌متر، زنجان 0.5 میلی‌متر، فارس 0.1 میلی‌متر، هرمزگان 0.1 میلی‌متر و همدان 0.6 میلی‌متر بارندگی داشته‌اند. استان‌های سمنان، قم، کرمانشاه و یزد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 100 درصد کاهش بارش داشته‌اند.
براساس این گزارش، استان‌های گیلان و مازندران به ترتیب با 179.8 میلی‌متر و 105.3 میلی‌متر جزو پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند. استان گیلان در مقایسه با سال آبی گذشته 8 درصد کاهش و استان مازندران 4 درصد افزایش بارش داشته‌اند.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...