نسخه چاپی

رئیس مركز آمار: نرخ بیكاری افزایش پیدا كرد

رئیس مركز آمار ایران گفت: بر اساس آخرین آمار یك‌میلیون و ۲۴۰ هزار نفر به دنبال كار جدید بوده‌اند كه از این تعداد ۷۴۰ هزار نفر اشتغال یافتند و از طرفی نرخ بیكاری ۱.۴ دهم درصد افزایش پیدا كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امید علی پارسا عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد بابیان اینکه چارچوب همه کارهای آماری در کشور سرشماری است اظهار داشت: اگر هدف از سرشماری تنها آمار جمعیت استان بود که این برآوردها تا سال 1404 در مرکز آمار وجود دارد بنابراین آمار جمعیت و ساختار سنی تنها یکی از اهداف سرشماری است.

وی با بیان اینکه آنچه در سرشماری باید محقق شود اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی در همه سطوح است افزود: تاکنون شش استان خراسان جنوبی، لرستان، فارس، گلستان، ایلام و هرمزگان پیشرو در سرشماری نفوس و مسکن هستند و به لحاظ کیفیت نیز استان لرستان وضعیت خوبی دارد.

رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد: مردم و مسئولان باید با مأموران سرشماری همکاری خوبی داشته باشند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند؛ اطلاعات در مرکز آمار ایران صددرصد محرمانه است و هیچ اطلاعات فردی حتی در اختیار قاضی و قوه قضائیه قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: مردم اطلاعات هویتی، شناسنامه‌ای و کد پستی را آماده داشته باشند تا با مراجعه مأموران سرشماری در اختیار آن‌ها قرار دهند تا کارها سریع‌تر انجام شود، خانواده‌های غایب نیز می‌توانند اطلاعات را تلفنی در اختیار مأموران سرشماری قرار دهند.

پارسا تصریح کرد: نظام آماری کشور می‌خواهد از نظام آماری سنتی مبتنی بر خود اظهاری که قابل رد و تأیید نیست به آمار ثبتی آمار و اطلاعات برسد که در حال حاضر از آمارگیری سنتی به ترکیبی یعنی استفاده از اینترنت اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همه دنیا باید ثبت‌های فردی انجام شود که اولین ثبت کد ملی است، اگر اطلاعاتی از فرد وجود داشته باشد حاکمیت می‌داند چه کسی، در چه مکانی، چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد.

رئیس مرکز آمار ایران بابیان اینکه در مرکز آمار ایران تورم 7.9 دهم درصد است اظهار داشت: تورم سرعت افزایش قیمت‌ها است که به‌جای 40 درصد در حال حاضر به 7.9 دهم درصد رسیده است.

وی در مورد نرخ بیکاری افزود: در مرحله نخست باید تعریف بیکاری و اشتغال ناقص مشخص شود و برای اینکه رشد اقتصادی کامل محاسبه شود باید همه اشتغال‌ها را در نظر بگیریم. بر اساس آخرین آمار یک‌میلیون و 240 هزار نفر به دنبال کار جدید بوده‌اند که از این تعداد 740 هزار نفر اشتغال یافتند و از طرفی نرخ بیکاری 1.4 دهم درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس مرکز آمار ایران بابیان اینکه صنعت ساخت 4.4 دهم درصد افزایش یافته و در مقابل بخش صنعت ساخت نیز 2.3 درصد رشد دارد تصریح کرد: مرکز آمار ایران با همه مسائل و مشکلاتی که در آمارگیری سنتی وجود دارد کارها را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهد؛ جهت‌گیری اصلی کشور و نظام آمار ثبتی است و راهی جز این هم نداریم.

وی در راستای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اگر بنا است جایی توسعه یابد ایجاد فضای عادله رقابتی برای بخش غیردولتی توسط بخش دولتی است، تا زمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز به سرمایه‌گذاری یک‌جور نگاه نکنند این اتفاق نخواهد افتاد بنابراین باید همه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم را برای تحقق این امر داشته باشند.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...