نسخه چاپی

آخرین وضعیت ذخیره آب كشور

از فروردین ماه سال جاری تا پایان شهریور ماه وضعیت بارش های كشور و ورودی آب در بیشتر سدهای كشور مثبت بوده اما كاهش بارش ها از اول مهرماه تاكنون باعث شده تا ورودی آب سدها یك درصد كاهش یابد.

به گزارش نما به نقل از مهر، پاییز کم‌باران تأثیر خود را در ورودی سدها گذاشته و در پایان هفته پنجم سال آبی، حجم ورودی به سدهای کشور پس از مدت‌ها سیر نزولی گرفته و منفی شد.

آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که حجم آب ورودی به سدها در سال گذشته، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده که از ابتدای سال آبی جاری با یک درصد کاهش به یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت کل مخازن سدها در سال جاری ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ذکر شده که ۵۳ درصد از ظرفیت این مخازن هم‌اکنون خالی و فقط ۴۷ درصد ظزفیت پر است.
این گزارش اشاره دارد که برداشت از سدها در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سال گذشته میزان آب خروجی از سدها ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب بود که با ۱۶ درصد افزایش در سال جاری به ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

بر همین اساس، از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریور ماه سال جاری، وضعیت بارش‌های کشور و ورودی آب در بیشتر سدهای کشور مثبت اعلام شده بود، اما کاهش بارش‌ها در مهرماه و آبان‌ماه جاری سبب شده تا ورودی آب سدهای کشور منفی شود.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...