نسخه چاپی

توجه به نماز باید از مدارس آغاز شود

آیت‌الله العظمی ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: توجه به نماز باید از مدارس و از دوران دبستان آغاز شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری اجلاس نماز استان قم با تاکید بر جایگاه نماز در جامعه تصریح کرد: نماز کار مهم اسلامی است و تلاش برای ترویج آن از ارزش بالایی برخوردار است.

این مرجع تقلید افزود: در آیات و روایات متعددی عظمت نماز برای همه روشن شده است و شما نیز وظیفه دارید برای جامعه، عظمت نماز و این عبادت بزرگ را روشن کنید.

وی تصریح کرد: نماز عمود دین و چشمه جوشانی است که پنج مرتبه خود را در طول روز در آن شست‌وشو می‌دهیم؛ از این‌رو نماز و توجه به آن باید از مدارس و از دوران دبستان و دبیرستان و دانشگاه آغاز شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نماز در حقیقت معراج مومنان و نردبان ترقی است و بدون نماز دیگر اعمال نیز پذیرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: این فریضه الهی، انسان را از فحشاء و منکرات مصون می‌دارد و برای ترویج نماز همه وارد اقدام شوند به‌ویژه دعوت از مردم در مساجد نسبت به نماز جماعت اهمیت زیادی دارد چرا که دین اسلام بر نماز جماعت تاکید داشته و نماز فرادی همچون نماز جماعت نیست و در درجه دوم قرار دارد.

وی بیان کرد: صدا و سیما نقش مهمی در ترویج نماز میان جامعه دارد. نیازی نیست که در این‌باره به طور مستقیم از نماز خواندن سخن بگوید بلکه همین که نقش معرفتی نماز در جامعه را نشان دهد مردم نیز آگاه می‌شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: نماز جماعت یک حلقه واصل میان مسلمانان است و بر همین اساس باید به روح نماز به عنوان فریضه‌ای دینی توجه شود که در این‌باره روح نماز در اقامه‌کردن آن به جماعت است.

وی گفت: در نماز باید به مباحث مهم حاشیه‌ای و جانبی نیز توجه شود چرا که نماز جنبه تربیتی دارد و اگر شرایط اقامه نماز را به‌جا نیاوریم نماز مورد قبول نیست.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: از برکات انقلاب اسلامی تشکیل ستادهای نماز بود. ما از برگزار کنندگان اجلاس نماز قدردانی می‌کنیم و برای آنها موفقیت روزافزون در ترویج نماز را خواستاریم.

براساس این گزارش، اجلاس نماز استان قم ۲۰ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...