نسخه چاپی

فرهاد فلاحتی در گفتگو با نما:

ابعاد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گسترده است

عکس خبري - ابعاد فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان گسترده است

فرهاد فلاحتی، عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ابعاد گسترده ای دارد، وام های بسیار كلانی به اشخاص خاص و معدود پرداخت شده است و سرمایه گذاری كه در بانك سرمایه انجام شده خلاف عرفی بوده كه باید انجام می شد.

فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در خصوص جزئیات فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اجازه دهید تحقق و تفحص از صندوق به اتمام رسد و کار کارشناسی صورت گیرد و به صحن علنی مجلس آمده، به اطلاع عموم مردم برسد.
وی ادامه داد: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ابعاد گسترده ای دارد، مشخص شده است که وام های بسیار کلانی به اشخاص خاص و معدود پرداخت شده است و سرمایه گذاری که در بانک سرمایه انجام شده خلاف عرفی بوده که باید انجام می شد و بازدهی و سود آن به صندوق باید می گشت که فرهنگیان سهام دار آن هستند که متاسفانه محقق نشده است.
فلاحتی با اشاره به جابه جایی اعتبارات فراوانی که در بانک سرمایه رخ داده است، ادامه داد: باید دید دستور جا به جایی اعتبارات از طرف چه کسی بوده است و به چه کسانی پرداخت و یا وام ها از چه کانالی خارج شده و باز پرداخت آن انجام نشده است. برای رسیدن به جواب همه این سوالات باید منتظر نتیجه بازرسی بمانیم که در حال انجام شدن است و نتیجه نهایی در صحن علنی مجلس اعلام می شود.
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: حوزه های نظارتی در کشور وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام ندادند. فساد رخ داده در صندوق، برمی گردد به هیئت مدیره صندوق، که وزیر آموزش و پرورش هم یکی از اعضای آن است و در انتصاب مدیرعامل هم نقش اساسی داشت.
وی در پایان گفت: مدیر عامل نقش تعیین کننده ای در قضایای فساد و اختلاس در صندوق داشت و دارد و باید پاسخ گو باشد و از طرف دیگر بانک سرمایه مشمول مقررات و قوانین بانکی است که مورد بازرسی و حراست واقع نشده است، همه اینها دلیل بر این است که در حوزه های نظارتی، اشرافی که باید بر فعالیتهای صندوق و بانک صورت گیرد، انجام نشده است و دستگاه های مسئول به وظایف قانونی خود عمل نکردند.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...