نسخه چاپی

ال اسحاق در گفتگو با نما:

جنس قاچاق گران شده اما نایاب نشده است

عکس خبري -جنس قاچاق گران شده اما ناياب نشده است

رئیس پیشین اتاق بازرگانی گفت: برخورد با اجناس قاچاق هر چند باعث شده برای توزیع كننده گران تر شود، اما توزیع جنس قاچاق سخت نشده است. به نظر من دولت تصمیم جدی برخورد با اجناس قاچاق بگیرد.

آل اسحاق، رئیس پیشین اتاق بازرگانی در خصوص موضوع نحوه برخورد با قاچاق کالا از سوی دولت، گفت: برخورد با کالای قاچاق، برخورد جامع می خواهد و تک بعدی نیست، بیست سال است که موضوع قاچاق کالا با عناوین مختلف مطرح است و روز به روز دائم التزاید است.
وی ادامه داد: اگر می خواهند با قاچاق کالا مبارزه کنند باید از آخرین حلقه قاچاق کالا شروع کرد و این برخورد با آخرین حلقه همراه با اولین حلقه باید باشد، ضمن اینکه برخورد با آخرین فروشنده باید پیگیری جدی شود که جنس قاچاق عرضه نشود، اگر عرضه کننده نباشد خریداری هم نیست.
رئیس پیشین اتاق بازرگانی با بیان اینکه برخورد با عرضه جنس قاچاق، از بالا باید باشد، ادامه داد: برخورد باید از مبادی ورودی صورت گرفته، ضمن اینکه ریشه های قاچاق کالا، باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در برخورد با قاچاق کالا، آنچه که الان اتفاق افتاده هر چند که آن را برای توزیع کننده گران تر کرده، اما توزیع جنس قاچاق سخت نشده است. به نظر من دولت تصمیم جدی برخورد با اجناس قاچاق بگیرد، یعنی اینکه تحت تاثیر مسائل جنبی قرار نگرفته و با موضوع قاچاق به عنوان فساد در اقتصاد برخورد کند.
رئیس پیشین اتاق بازرگانی قاچاق کالا را موجب لطمه به ارکان اقتصادی کشور دانست و خاطر نشان کرد: جریان فاسدی به عنوان شبکه قاچاق کالا در کشور ایجاد شده است، به نظر من یکی از راههای مبارزه با این شبکه فاسد اقتصادی، برخورد قاطع با حلقه های ابتدایی و انتهایی حلقه توزیع اجناس قاچاق است.
آل اسحاق در خصوص ضربه قاچاق کالا به اقتصاد کشور گفت: کارشناسان رقمی بین 5 الی 15 میلیارد دلار ضربه اقتصادی قاچاق کالا را مطرح می کنند، در حوزه های تولید به همین وزن به تولید کشور ضربه می زند و جریان فاسدی را در نظام توزیع کشور صورت می دهد، شبکه فسادی را ایجاد می کند که حرمت قوانین و مقررات شکسته شده و در همه زمینه ها امکان زیر پا گذاشتن حرمت قوانین و مقررات وجود دارد، وقتی لوازم خانگی به شکل قاچاق وارد کشور می شود، مواد مخدر هم به شکل قاچاق می تواند وارد شود و این شبکه قاچاق پایبند به هیچ چیز نخواهد بود.
در پایان آل اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مبادی ورودی اجناس قاچاق کجاست، گفت: در کشور حدود 2000 کیلومتر مرز آبی داریم، در مناطق مرزی با 15 کشور همسایه و با 15 مرز متعدد رو به رو هستیم، برخی کالاها هم به صورت زمینی از گمرک با ساختن اسناد و مدارک جعلی وارد کشور می شود.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...