نسخه چاپی

وزارت خارجه آمریكا خبر داد

سفر دیپلمات ارشد آمریكایی به ونزوئلا

وزارت خارجه آمریكا از سفر یك دیپلمات ارشد این كشور به كاراكاس و دیدار با مقام‌های رسمی ونزوئلا و تعدادی از مخالفان سیاسی خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: توماس شانون دیپلمات ارشد روز دوشنبه به ونزوئلا سفر می کند تا با مقامهای ارشد دولت ونزوئلا و مخالفان سیاسی دیدار و گفتگو کند.

این سفر در شرایطی انجام می شود که هفته ها اعتراض، ونزوئلا را با چالش جدی سیاسی روبرو کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: سفر شانون نشانگر حمایت ما از ادامه روند گفتگوها و حمایت از رفاه مردم ونزوئلا خواهد بود.

دولت ونزوئلا و سران مخالفان روز یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند تا مذاکرات بین آنها با هدف یافتن راه‌حلی برای بحرانی که این کشور با آن مواجه است آغاز شود.

توافق برای برگزاری مذاکرات روز یکشنبه و در نشست منطقه‌ای کارتاجنا در کلمبیا حاصل شد.بنا بر گفته مقامات، نمایندگانی از واتیکان نیز در این مذاکرات حاضر خواهند شد.

"دلسی رودریگز" وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: روندی از مذاکرات با گروه‌های مخالف ایجاد شده است.

"ژسوس توریلبا" رهبر مخالفان روز شنبه گفت که اگر چه ائتلاف مخالفان با مشارکت در این گفت‌وگوها موافقت کرده‌اند اما این اقدام را با احساسی از شک و تردید و عدم اعتماد انجام می‌دهند.

این گفت‌وگوها در حالی برگزار می‌شود که آشفتگی سیاسی در ونزوئلا بوجود آمده و سران مخالف اعلام کرده‌اند که دادگاهی قانونی برای برکناری "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت برگزار خواهند کرد.

در طرف مقابل نیز مادورو تهدید کرده است که مخالفان سیاسی خود را به زندان خواهد انداخت.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...