نسخه چاپی

انتقاد از نامه 13 عضو شورا به قوه قضاییه

رییس كمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از نامه ۱۳ عضو شورای شهر به قوه قضاییه برای آزادی مدیرمسوول سایت معماری نیوز، حمایت از قانون شكن را همچون فتنه ۸۸ توصیف كرد و آن را مغایر با تقوای جمعی دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از نامه ۱۳ عضو شورای شهر به قوه قضاییه برای آزادی مدیرمسوول سایت معماری نیوز، حمایت از قانون شکن را همچون فتنه ۸۸ توصیف کرد و آن را مغایر با تقوای جمعی دانست.

مجتبی شاکری در جریان سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، با اشاره به طرح موضوع تقوای جمعی و تقوای فردی توسط مقام معظم رهبری خطاب به مسوولان هیات دولت، گفت: این مقوله با حال و هوای این روزهای شورا نیز نسبت دارد و باید تلاش کنیم مصداق آیه تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثن و العدوان باشیم.

وی افزود: در شرایطی که آبروی عده ای در جریان انتشار اسناد تحقیقات اولیه سازمان بازرسی رفته و مورد ظلم قرار گرفته اند و دادستان نیز اعلام جرم کرده است، ۱۳ عضو شورا به جای اینکه درخواست تسریع در برخورد با مجرم را داشته باشند، آزادی او را تقاضا می‌کنند. یک طرف این ماجرا فرد بازداشت شده و طرف دیکر کسانی هستند که آبروی آنها رفته است.

شاکری با بیان اینکه سست کردن قانون به منزله حمایت از جرم است، تاکید کرد: نباید نسبت به قانون بی‌اعتنا باشیم و قوه قضاییه را مقابل خود فرض کنیم. جا داشت کسانی که اکنون از قانون شکنی یاشار سلطانی حمایت می‌کنند، زمانی که آبروی همکاران‌شان را نشانه گرفته بودند نیز وسط میدان می‌آمدند و خواستار برخورد با خاطی می‌شدند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این که اقدام خارج از چارچوب تقوای جمعی و در راستای حمایت از جرم است، خاطرنشان کرد: شخصا برخی از همکاران خود در این جمع ۱۳ نفره را از نظر تقوای فردی قبول دارم، اما امضای این نامه را با تقوای جمعی مغایر می‌دانم.

وی حمایت از قانون شکن را مشابه جریان سیاسی سال ۸۸ ارزیابی کرد و گفت: در این سال نیز از قانون عبور و اردوکشی خیابانی شد، اما هنوز عده ای به دنبال آن هستند که قانون شکن را قهرمان جلوه دهند.

شاکری در بخش دیگری از سخنانش ضمن نمایش تصاویری که سازمان زیباسازی به مناسبت ۱۳ آبان و روز مقابله با استکباردر سطح شهر اکران کرده است، از برپایی کمپین "دشمن ستیزیم" به منظور طراحی خلاقانه این تصاویر تقدیر کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...