نسخه چاپی

برنامه‌های یوم‌الله ۱۳ آبان اعلام شد

حسین كاشانی‌پور ضمن اعلام برنامه‌های یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران و سراسر كشور به تشریح جزئیات آن پرداخت.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) در نشست خبری ویژه برنامه‌های یوم الله 13 آبان اظهار کرد: یوم‌الله 13 آبان یگانه مناسبتی است که در سه مقطع حساس تاریخی، سه چهره از رویارویی استکبار و استبکارستیزان را به نمایش گذاشت.

وی افزود: روح واحد این سه حادثه تاریخی آنرا به نمادی بزرگ و دست‌آموز پیش روی بشریت قرار دارد. از یک سو نماد زیاده‌خواهی،تجاوز و جنایت‌پیشگی استکبار و در راس آن آمریکای شیطان بزرگ و از سوی دیگر نماد ایستادگی و حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی حسینیان و غلبه بر توطئه‌های استکبار با اتکا به قدرت الهی و اعتماد به وعده‌های الهی است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان، ادامه داد: 13 آبان 1343 روح خدا با فریادگری ندای عزت‌خواهی حسینی به دست نوکر آمریکا تبدیل شد. در 13 آبان 57 پاک‌ترین خون‌ها از رگ‌های دانش‌آموزان شهید با دستور آمریکا و به دست جانیان عمله استکبار سنگ‌فرش مقابل دانشگاه تهران را سفید کرد.

کاشانی‌پور تصریح کرد: امروز فریاد رسا و خط‌شکنانه ملت ایران جهانی شده و برای بلند کردن فریاد مرگ بر آمریکا نیازی به اقامه دلیل نیست و هر انسان آزاده‌ای بلند کردن این ندا را یک وظیفه انسانی می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه 13 آبان مانند درخت تنومندی شده که نهال آن توسط امام راحل با اعتراض به قانون ننگین کاپیتولاسیون غرس شد و با خون دانش‌آموزان در سال 57 آبیاری شد، افزود: در سال 58 هم با حماسه افتخارآمیز دانشجویان به بار نشست.

کاشانی‌پور اظهار داشت: طی این 37 سال با بزرگداشت یوم‌الله 13 ابان و نامگذاری به عنوان مسمای روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سایه‌سار است. آنچنان گسترشی یافته که می‌تواند فراتر از یک روز ملی اندیشه روز جهانی مبارزه با استکبار را تقویت و در جان‌ها بنشاند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: روز 13 آبان روز درگیری استکبارستیزان با مستکبرین نیست بلکه تبلور نفرت بشریت از جنایت و جنایت‌پیشگان و زیاده‌خواهان و فساد مفسدین است و از آن رو تمام ذهن‌ها و فکرها و فریادها آمریکای جنایتکار را نشانه می‌رود که او شیطان بزرگ و پرچمدار استکبارگری از سال‌های دور تاکنون است.

وی تاکید کرد: در رویارویی دو جبهه استکبارگران و استکبارستیزان با عنایات الهی روز به روز استکبارستیزان، مستکبران و در راس آن آمریکا را بیشتر در تنگنا قرار داده و شکست قطعی او را باورپذیرتر و در آستانه تحقق قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط آمریکا با تمام توان به مصاف نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب به میدان‌ آمده است و هربه‌ها و حیله‌ها را توامان فعال ساخته و از یک سو با القای قدرتمندی و داشتن دست برتر و از سویی با بهره‌گیری از امکانات نوین ارتباطی در پی تسخیر ذهن‌ها، فکرها و قوای تصمیم‌گیری کشورها و ملت‌ها و در پی آن جهت‌دهی ظرفیت‌های مادی و انسانی جهانیان در راستای تقویت خود و دستیابی به خواسته‌های نامشروع و ظالمانه استکباری است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مقاومت با هدایت‌های الهی رهبر معظم انقلاب جبهه مستحکمی در برابر استکبار ایجاد کرده که نه تنها نقشه‌های استکباری را به شکست کشانده بلکه آبرویی برای مستکبران باقی نگذاشته است تا آنجا که رسوایی آنان به افشاگری جنایات‌شان در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری و ابراز درماندگی از جبهه مقاومت با ذکر پیاپی نام ایران بزرگ اثبات می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان اضافه کرد: حسینیان استکبارستیز ایران اسلامی رو ز13 آبان را روز رزم حسینی با یزید زمان دانسته و با فریاد بلند و پرشور مرگ بر آمریکا حماسه می‌آفرینند و 13 آبان امسال را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به درسی فراموش ناشدنی برای سردمداران کفر و ظلم جهان تبدیل خواهند کرد تا بدانند ملت ایران آنقدر در سایه عزت حسینی عزمت یافته که عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی صهیونیست‌ها چاره‌ای جز احترام به حقوق آنها و جبهه مقاومت ندارند. و باید ادبیات زشت و توهین‌آمیز خود را تغییر دهند تا بتوانند از آسیب‌های پیاپی بر پیکر ترک‌برداشته خود جلوگیری کنند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان پیرامون سوالی در رابطه با مدیران دو تابعیتی گفت: وقتی فردی در یک کشور بیگانه یکسری تعهدات را می‌دهد نمی‌تواند کاملا در اختیار قوانین و مصالح و استقلال کشور خودش باشد لذا اشکالی ندارد افراد دو تابعیتی باشند ولی شرایط زمانی حساس می‌شود که آن فرد بخواهد در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته باشد که متأسفانه این اتفاق افتاده است و ما باید برای دروازه‌بانی از نفوذ به این مسئله توجه کنیم.

وی افزود: هر مسئول دو تابعیتی می‌تواند مورد طمع کشورهایی که از آنها تابعیت گرفته قرار گیرد لذا قانونی که برای مسئولان دو تابعیتی گذاشته شده بسیار خوب و منطقی است و تعلل در اجرای این قانون نشان‌دهنده بی‌توجهی به منافع و مصالح کشور است. مطالبه مردم هم این است که این قانون به سرعت و درستی اجرا شود.

کاشانی‌پور تاکید کرد: دشمنی را که از در بیرون کردیم نباید اجازه بدهیم از پنجره وارد شود. دشمن با حیله‌گری تلاش می‌کند تا ملت ما آن را دشمن نپندارد و البته ملت ما دست چدنی را زیر دستکش مخملی دیده‌اند.

** تشریح برنامه‌های 13 آبان

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: ستاد برگزاری یوم‌الله 13 آبان امسال با توانایی و تمهیدات ویژه‌ای با بهره‌گیری از هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی، تشکل‌ها و نهادهای مردمی استکبارستیز تشکیل و با سازماندهی کمیته 12 گانه در مرکز و استان‌ها برگزاری دشمن‌شکن و باشکوه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی در رابطه با برنامه‌های سراسری و عمومی 13 آبان گفت: برپایی تظاهرات ضد استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جهان‌خوار، انجام برنامه‌ریزی‌ها جهت تعمیم دادن مراسم به عموم مختلف مردم، نواخته شدن زنگ استکبارستیزی راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 12 آبان در تمام مدارس کشور، تهیه و حمل آدمک سران رژیم صهیونیستی و آمریکا و برگزاری مسابقه آدمک‌سازی و آدمک برگزیده و اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و بیان اهمیت حضور و مشارکت گسترده همگانی از برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان است.

وی اضافه کرد: حضور علما، اساتید و صاحب‌نظران با موضوع استکبارستیزی در صدا و سیمای مراکز استان‌ها و شبکه‌های سراسری و ویژه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، برپایی نمایشگاه تصویری از جنایات آمریکا توسط سازمان دانش‌آموزی در مصلاهای نماز جمعه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری همایش پدافند غیرعامل در سطح مدارس، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری و خدماتی در حاشیه محل‌های برگزاری مراسم، تجلیل از مقام شامخ شهدای دانش‌آموز در سراسر کشور، و برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان در سیزده آبان چه گذشت در مدارس برخی از استان‌ها از بنرامه‌های دیگر این روز است.

وی گفت: برپایی ایستگاه‌های شورآفرینی در حواشی برگزاری مراسم در سراسر کشور، لاجرای نمایش تئاتر خیابانی قبل از شروع راهپیمایی، برگزاری میزگردها و مناظره‌های سیاسی با موضوع استکبارستیزی در مراسم دانشگاهی، دیدار و تکریم خانواده شهدای دانشجو و برگزاری شب شعر دانشجویی و شبی با قرآن در مراکز آموزش عالی از برنامه‌های دیگری است که به این مناسبت تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان در ادامه با اشاره به برپایی همایش‌هایی با مضامین و موضوعات مرتبط با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: برگزاری همایش نخبگان، داشجو دانش‌آموز و طلاب با حضور نمایندگان ولی فقیه، همایش تبیین حقوق بشر، تهیه مجموعه صد سوال از جنایت‌های آمریکا و ترجمه آن به انگلیسی، راهپیمایی دانشجویان دانشگاه شریف، برپایی همایش‌ عالمان دینی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی با حضور علمای اهل سنت و برپایی همایش فرزندان شهدا با حضور یکصد نفر از همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در ظهر روز سیزده آبان توسط تولیت آستان قدس رضوی و ساخت کلیپ توسط دانشجویان با موضوع وعده‌های آمریکایی از برنامه‌های دیگری است که در این روز برگزار خواهد شد.

کاشانی‌پور ادامه داد: برگزاری پرسمان‌های دانش‌آموزی، فعال‌سازی سایت‌ها و فضای مجازی برگزاری نماشگاه اثار تجسمی دانش آموزان، اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مدارس برگزیده، معرفی الگوهای ضد استکباری نظیر شهید میرزاکوچک‌خان جنگلی و مسابقه روزنامه‌دیواری با موضوع چرا به آمریکا اعتماد نداریم از برنامه‌های دیگر 13 آبان در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین چند برنامه دیگر نیز به عنوان اقدام سال برگزار خواهد شد. مانند برگزاری برنامه‌های محتوایی و فرهنگی در راهپیمایی پرشور 13 آبان در تهران در مقابل لانه جاسوسی و مراکز استانها، برگزاری همایش تسخیر لانه جاسوسی مجازی استکبار جهانی و اهدای مدال اقدام و لوح تقدیر به تعدادی از فعالان فضای مجازی به عنوان نماینده همه جهادگران، زمینه‌سازی شکل‌گیری جبهه فکری ضد استکباری و ایجاد تشکل اولیه اندیشمندان استکبارستیز در قالب کمیته محتوایی ستاد، مشارکت گسترده فعالان فکری، فرهنگی و عملیاتی انقلابی و مردمی در برگزاری مراسم، ایجاد سامانه پشتیبان محتوایی استکبارستیزی در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد پل‌های ارتباطی بین تولیدکنندگان محتواهای متنی، صوتی و تصویری و سایر موارد هنری و فرهنگی با بهره‌برداران و توزیع‌کنندگان و همچنین ارتقای سطح تعاملات با رسانه‌ها و ایجاد هم‌افزایی و افزایش کمی و کیفی تولیدات استکبارستیزی و بهره‌برداری مؤثر از آن.

۱۳۹۵/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...