نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی با اشاره به جزئیات گزارش 6 ماهه اجرای برجام :

لغو تحریم‌ها هنوز از روی كاغذ به صحنه عمل نیامده است/ قرائت 11 عهد شكنی امریكایی در اجرای برجام

عکس خبري -لغو تحريم‌ها هنوز از روي کاغذ به صحنه عمل نيامده است/ قرائت 11 عهد شکني  امريکايي در اجراي برجام

نقوی حسینی سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:در اغلب موارد تنها برچیدن تحریم ها روی كاغذ انجام شده است نه در واقعیت یا حداقل انتفاعی به كشور و ملت ایران نرسیده است.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما،درباره جزئیات گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی درباره روند اجرای برجام گفت :گزارش کمیسیون سه موضوع محوری داشت موضوع اول انجام تعهدات ایران بود که با توجه به گزارش های سازمان بین المللی انرژی اتمی که به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شده جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خودش عمل کرده است.
وی ادامه داد :موضوع محوری دوم رفع تحریم ها بود که در اغلب موارد تنها برچیدن تحریم ها روی کاغذ انجام شده است نه در واقعیت ، در عمل این تحریم ها یا کامل برداشته نشده یا برخی از آنها اصلا برداشته نشده است یا حداقل انتفاعی به کشور و ملت ایران نرسیده است.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد : برای مثال تحریم مالی و پولی کشور ما برداشته شده اما عملا بانکهای بزرگ با ما کار نمی کنند تحریم ها لغو شده اما سیاست خصمانه امریکا در تحریم های اولیه و ایران هراسی که اعمال می کنند مانع همکای بانکهای بزرگ با ایران است، بانکهای بزرگ باید از خزانه داری امریکا مجوز بگیرند و مجوز امریکایی ها مبهم است طوری مجوز صادر می کند بانکها اعتماد پیدا نمی کنند با ما کار کنند.
وقتی بانکها با ما کار نمی کنند سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی عملیاتی نمی شود و دارایی های ما که تاکنون مسدود بوده در اختیار کشور قرار نمی گیرد و ما نمی توانیم مبادلات خودمان را انجام دهیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی عهد شکنی های امریکا بود در گزارش کمیسیون 11 مورد از عهد شکنی های امریکا ذکر شده ، در روز دوم بعد اجرای برجام امریکای ها جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی ما را مجددا تحریم کردند همچنین دستبرد 2 میلیاردی به اموال ایران یا مصوبه ضد ایرانی ویزا و روادید که در کنگره امریکا تصویب شده است بخشی از عهد شکنی امریکای ها در روند اجرای برجام است.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...