نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نما:

احتمال عدم حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات ۹۶ وجود دارد/ هاشمی از روحانی عبور كرده است

عکس خبري -احتمال عدم حمايت اصلاح طلبان از روحاني در انتخابات ?? وجود دارد/ هاشمي از روحاني عبور کرده است

حمیدرضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، گفت: بحث عبور از روحانی در صحبت های هاشمی و اطرافیانشان مطرح می شود. در مجموع ضمن اینكه هاشمی به دنبال تاثیر گذاری بیشتر بر انتخابات آینده است، تلاش می كند جریان دولت به سمت وابستگی و تبعیت بیشتر سوق داده شود.

حمیدرضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، در خصوص فضا سازی خانواده هاشمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای فرار از شکست چندباره، گفت: به نظر می رسد آقای هاشمی با تشکیک در رابطه با سلامت برگزاری انتخابات و زیر سوال بردن نتیجه آن در سالهای گذشته، این بار هم با وجود اینکه انتخابات سال 96 توسط دولت مرتبط با حزب کارگزاران برگزار می شود، در واقع تشکیکی را از همین الان مطرح کردند.
وی ادامه داد: نظرشان این است اگر انتخابات سالم برگزار شود نتیجه مورد تایید است. این نوع موضع گیری نسبت به انتخابات آینده، نشان دهنده آن است که از الان یک سری برنامه برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات در صورت مغایر بودن با نظر کارگزاران، در حال طراحی هستند.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به اینکه روحانی بر خلاف پیش بینی، تابع صددرصد نظرات هاشمی نیست، ادامه داد: روحانی همه نظرات هاشمی را دنبال و اعمال نمی کند، علیرغم اینکه جهانگیری از حزب کارگزاران را به عنوان معاول اول منصوب کرده است که سیاستهای کارگزاران را دنبال کند، مقاومتهایی از سوی روحانی در رابطه با بعضی موضوعات صورت می گیرد.
ترقی، تصریح کرد: بر اساس صحبتهای زیبا کلام، احتمال اینکه اصلاح طلبان، از فرد دیگری بغیر روحانی که نزدیک تر به هاشمی باشد، حمایت کنند، وجود دارد و بحث عبور از روحانی در صحبت های هاشمی و اطرافیانشان مطرح می شود. در مجموع ضمن اینکه هاشمی به دنبال تاثیر گذاری بیشتر بر انتخابات آینده است، تلاش می کند جریان دولت به سمت وابستگی و تبعیت بیشتر سوق داده شود.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ سوالی مبنی بر پذیرش درخواست اعاده دادرسی از سوی مهدی هاشمی، گفت: قوه قضاییه این درخواست را رد کرده و صحت چنین مسئله ای را تایید نکرده است. پرونده وی در رابطه با کرسنت هنوز باز است و باید علاوه بر محاکمات قبلی، محاکمه ویژه ای هم در خصوص کرسنت شود. در خواست دادرسی مجدد مفهومی برای دستگاه قضایی بخصصوص بعد از اینکه حکام هم صادر شده ندارد.
ترقی در ادامه در خصوص نظرات شاذ سیاسی فائزه هاشمی، خاطر نشان کرد: اظهارات خانم هاشمی مربوط به ماه های گذشته است و تذکراتی از طرف کارگزاران به وی داده شده است که موضع گیری نداشته باشد و از پرداخت به موضوعات مختلف سیاسی پرهیز کند، فکر می کنم این مواضع، آخرین مواضع سیاسی وی است و بر اساس تذکرات سکوت سیاسی را در پیش خواهد گرفت.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در خصوص امکان تکرار مجدد فتنه 88 در انتخابات سال 96 بیان کرد: چنین پیش بینی نمی کنیم، چون امکان بروز فتنه ای دیگر در کشور با توجه به تجربه ای که ملت در سال 88 داشتند، بسیار ضعیف است. ولی شیوه هایی که در برخورد با انتخابات، مثل همین زیر سوال بردن سلامت آن اتخاذ می شود، نشان دهنده این است که جریان اصلاح طلب این پل را برای خود حفظ می کنند که اگر نتیجه انتخابات به نفع آنها نبود به شکلی صحت انتخابات را زیر سوال ببرند و این روش همیشگی آنان است که در واقع با انتخابات سالمی که در کشور بیش از سی و چند و بار برگزار شده، همچنان مشکوک و با ترید برخورد می کنند و فقط در صورتی که نتیجه انتخابات به نفع آنها بود آن را سالم تلقی کنند.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...