نسخه چاپی

نائب رئیس كمیسیون اقتصدی مجلس نهم در گفتگو با نما:

اگر در كشور نظارت بود، فساد نبود/ مجرمین اقتصادی، امنیت جامعه را به بازی گرفته اند

عکس خبري -اگر در کشور نظارت بود، فساد نبود/ مجرمين اقتصادي، امنيت جامعه را به بازي گرفته اند

این افراد امنیت جامعه را به بازی گرفته اند، در حالی كه عده ایی جوان خانه و زن و فرزند و آرامش شان را رها كرده اند و برای حفظ امنیت این كشور در خارج مرزها با تكفیر یها مبارزه می كنند و با نثار جان شان، امنیت مردم را تامین كنند، چرا نباید مجازات این افراد خائن به آرمانهای امام و انقلاب در ملاء عام مجازات شوند و آبرویشان برود، غیر این است كه با این مصلحت سنجی ها آبروی نظام می رود.

همیشه این سئوال مطرح بوده که عوامل زمینه ساز فساد اقتصادی در جامعه ایران اسلامی چه بوده و چرا با حضور این همه نهاد نظارتی باز تخلفات و فساد اقتصادی رخ می دهد، اشکال کار در کجاست، چرا هنوز افکار عمومی از اخبار مربوط به یک فساد آرام نگرفته، فساد دیگری ذهن آنها مشوش و ناراحت می کند ، برای پاسخ به این سئوالات با نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت و گو کردیم.
حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیگی با بیان اینکه فساد اقتصادی مختص امروز و دیروز نیست، اظهار داشت: عامل اصلی دست زدن افراد به فساد، دوری از اعتقادات دینی و به فراموشی سپردن یاد خداوند متعال است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس نهم در توضیح علت بعدی گفت: به نظرم علت دوم بر می گردد به نظارت فرمایشی و فرمالیته نهادی نظارتی و ناظرین، در همین خصوص نمایندگان مجلس را مثال می زنم، نمایندگان دو وظیفه عمده دارند، وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین، اما اگر به روند کار مجلس طی دوره های گذشته نگاه کنیم، بالای 90 درصد صرف وضع قوانین شده و درصد کمی بر نظارت گذشته که همان درصد کم هم در مواقعی در لابی ها، فدای مصلحت سنجی ها و سیاست کاری ها می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اهمال و سستی سایر نهادها را هم در این مسئله مقصر دانست و گفت: معاون وزیر اطلاعات وقت در مجلس نهم به کمیسیون آمده بود، از او پرسیدم چطور می شود شما با اشراف اطلاعاتی می توانید عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر کنید، چطور نمی توانید جلوی یک فساد اقتصادی را بگیرید.
وی ادامه داد: فساد اقتصادی با این حجم مالی ایی که گفته می شود، یک شبه رخ نمی دهد و ماهها و شاید سالها وقت صرف آن می شود، پس چطور است که نهادهای مسئول متوجه نمی شوند و کار بدین مرحله می رسد، این غیر از کم کاری و اهمال در انجام وظیفه می تواند باشد.
روح الله بیگی عامل بعدی را برخورد نامناسب قضائی با عاملان فساد را دانست و گفت: افرادی که بازداشت شدند آیا واقعا ً آن چه که حق شان بود اجرا شد و یا خیلی ها از زندان مرخصی گرفتند و رفتند و یا درهمان زندان به کارهایشان ادامه دادند و می دهند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی، علنی نبودن مجازات مجرمین اقتصادی را عامل دیگری برای اشاعه فساد دانست و گفت: این افراد امنیت جامعه را به بازی گرفته اند، در حالی که عده ایی جوان خانه و زن و فرزند و آرامش شان را رها کرده اند و برای حفظ امنیت این کشور در خارج مرزها با تکفیر یها مبارزه می کنند و با نثار جان شان، امنیت مردم را تامین کنند، چرا نباید مجازات این افراد خائن به آرمانهای امام و انقلاب در ملاء عام مجازات شوند و آبرویشان برود، غیر این است که با این مصلحت سنجی ها آبروی نظام می رود.
وی در پایان از عملکرد برخی مدعیان ولایتمداری انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی دوستان از ترس بلندگوهای مدعی حقوق بشری دنیا، می ترسند و حرف رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه قاطع با فساد را زمین می گذارند تا مبادا در دنیا به ما انگ ناقض حقوق بشر بچسبانند.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...