نسخه چاپی

5گلوله برای قتل تاجر ایرانی در سواحل فیلیپین/ ردپای 2ایرانی در پرونده

به گزارش نما - ایران نوشت: تاجر ایرانی که برای گذراندن دوران بازنشستگی راهی فیلیپین شده بود به طرز مرموزی در سواحل این کشور با شلیک 5 گلوله به قتل رسید.

با گذشت چند ماه از این جنایت خانواده مقتول اعلام کردند این مرد به دست دو تاجر ایرانی مقیم مالزی و فیلیپین به قتل رسیده است.

رازاین جنایت زمانی فاش شد که زن سالخورده مقیم ایران چندین بار با تلفن همراه پسرش درفیلیپین تماس گرفت اما هیچ جوابی نشنید. هیچ کدام از دوستان و آشنایان رضا نیز از او خبری نداشتند. سرانجام با گذشت 20 روز از آخرین مکالمه مادروپسر؛زن سالخورده که بشدت نگران سرنوشت پسرش در کشور غریب بود تلفنی با خواهر و برادرش در امریکا تماس گرفت وکمک خواست. آنها هم خیلی سریع راهی ایران شدند.بعد هم خیلی سریع خود را به سفارت فیلیپین درتهران رسانده ودرخواست کمک کردند. چند روزبعد نیزبه آنها اعلام شد رضا 23 خرداد در سواحل «باتانگاس» فیلیپین با شلیک 5 تیر به سرش کشته شده است. بدین ترتیب خاله و دایی قربانی جنایت راهی فیلیپین شده و جسد مرد جوان را تحویل گرفته و 22 شهریور امسال، جنازه رضا در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.چند روزبعد هم مادرمقتول بامراجعه به دادسرای جنایی تهران از قتل پسرش در فیلیپین خبر داد.
این زن به بازپرس محسن مدیر روستا از شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران گفت: پسرم در کار ساخت وسایل پلاستیکی بود و بعد از چندین سال به کانادا رفت و در آنجا در رشته مهندسی سیستم هواکش و خنک‌کننده فارغ‌التحصیل شد. اما چون کانادا سرد بود بعد از مدتی به چین و ژاپن و کشورهای اطراف رفت. تا اینکه بعد از سال‌ها کار کردن تصمیم گرفت دوران بازنشستگی‌اش رادرآرامش و در شهر مانیل واقع درکشور فیلیپین سپری کند. در این 5 سال او مدام به ایران رفت و آمد داشت و با دو نفر از دوستان ایرانی‌اش که یکی صراف و ساکن مالزی و دیگری تاجر و ساکن فیلیپین بود ارتباط صمیمی داشت. تا آنجا که می‌دانم آنها از اسفند سال 94 به بهانه ساخت و ساز ساختمان درخارج ازکشور، از پسرم مبالغ قابل توجهی گرفته بودند. حالا هم معتقدم آنها پسرم را طبق نقشه‌ای از پیش تعیین شده به شهر ساحلی باتانگاس در 250 کیلومتری مانیل کشانده و او را کشته‌اند. ضمن اینکه دوربین‌های مداربسته نیز خارج شدن رضا از آپارتمانش را با همان لباس‌هایی که زمان قتل به تن داشته نشان می‌دهد.ما از سرنوشت رضا حدود سه ماه بی‌خبر بودیم و حتی دو دوستش نیز مدعی بودند که از او خبری ندارند، درحالی که آنها ارتباط صمیمانه‌ای باهم داشتند.
او ادامه داد: عاملان جنایت، گردنبند، پول‌ها، مدارک شناسایی و وسایل با ارزش پسرم را به سرقت برده و بعد از آن راهی خانه‌اش می‌شوند و مدارک و اسناد ملکی‌اش را نیز سرقت می‌کنند. طبق تحقیقات پلیس فیلیپین، همسایه‌ها اعلام کرده‌اند که دو مظنون این پرونده را قبل از جنایت با پسرم دیده‌اند. بنابراین احتمال می‌دهم که آنها در این قتل نقش داشته باشند و از شما می‌خواهم که عاملان قتل پسرم را شناسایی و مجازات کنید.به دنبال شکایت زن میانسال، بازپرس جنایی ازپلیس بین‌الملل-اینترپل-خواست درخصوص قتل مرد ایرانی و مظنونین پرونده با دقت تحقیق کنند و نتایج را در اختیار دادسرا قرار دهند.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...