نسخه چاپی

پژمانفر در گفت‎وگو با نما:

بانك‎‌ها از عوامل فلج كننده اقتصاد كشور هستند/ حرف‌های نمایندگان برای روحانی اهمیت ندارد/ نظام بانكداری كشور اصلاح می‌‎شود

عکس خبري -بانک‎‌ها از عوامل فلج کننده اقتصاد کشور هستند/ حرف‌هاي نمايندگان براي روحاني اهميت ندارد/ نظام بانکداري کشور اصلاح مي‌‎شود

رئیس جمهور از زمان تكیه زدن بر كرسی ریاست جمهوری به خیلی از حرف‎های نمایندگان اهمیت نداده اما این وظیفه نمایندگان است كه در جهت سهولت كار مردم تذكر‌ها و اقدامات و هشدارهای لازم را به مسئولان بدهند.

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‎وگو با نما، در خصوص قانون بانکداری جمهوری اسلامی ایران، گفت: متاسفانه بانک‎های کشورمان فعالیت دارند امروز همچون بنگاه‎های اقتصادی کارهای اقتصادی انجام می‌‎دهند شده‌اند و نقششان را به عنوان یک واسطه در ارائه خدمات بازی نمی‌‎کنند.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که متاسفانه بانک‎های به یک مرکز توسعه درآمدی تبدیل شده‎اند، افزود: وظیفه دولت‎‌ها است که جلوی فعالیت‎های اقتصادی بانک‎‌ها را بگیرد و با بانک‎‌ها در این زمینه برخورد کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان داشت: از آنجایی که دستگاه اجرایی بانک‎‌ها را مدیریت نمی‌‎کنند از این رو بانک‎‌ها یکی از عوامل فلج کننده اقتصاد کشور به شمار می‌‎روند.
پژمانفر در ادامه به نامه جمعی از نمایندگان به روحانی در خصوص بخشودگی جریمه سود وام زیر صد میلیون تومان اشاره و بیان داشت: این نامه از سوی جمعی از نمایندگان تدوین و به روحانی رئیس جمهور جهت توجه به دغدغه نمایندگان تقدیم شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما روحانی تا چه اندازه به نامه نمایدگان اهمیت می‌دهد و نامه را اجرایی می‌‎کند؟ گفت: رئیس جمهور از زمان تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری به خیلی از حرف‎های نمایندگان اهمیت نداده اما این وظیفه نمایندگان است که در جهت سهولت کار مردم تذکر‌ها و اقدامات و هشدارهای لازم را به مسئولان بدهند.
وی در ادامه به اصلاح نظام بانکداری از سوی نمایندگان اشاره و بیان داشت: اگر نظام بانکداری کشور اصلاح شود بسیاری از موسسات که به جهت سودهای نامتعارف با مشکلات جدی مواجه شده‎اند جان تازه‌ای خواهند گرفت.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...