نسخه چاپی

دیدار روسای جمهور ایران و زیمبابوه

رییس جمهور با اشاره به سابقه زیمبابوه در ریاست بر جنبش عدم تعهد اظهار داشت: ایران باید در اداره جنبش عدم تعهد در دوره ریاست خود از تجارب زیمبابوه استفاده كند؛ چرا كه موفقیت و نیل به تحقق اهداف این جنبش در گرو مشاركت و همفكری همه اعضاست.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، محمود احمدي نژاد بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار با رابرت موگابه، رييس جمهور زيمبابوه با ابراز خشنودي از ديدار با وي سطح روابط اين كشور را مطلوب توصيف كرد و گفت : ايران و زيمبابوه بايد توافقات و تفاهم هاي صورت گرفته براي همكاري در عرصه هاي اقتصادي را هر چه بيشتر و سريعتر اجرايي كنند تا با گسترش روابط اقتصادي دو كشور روابط سياسي دوجانبه نيز تعميق شود.

احمدي نژاد شركت رييس جمهور زيمبابوه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را فرصتي مناسب براي مذاكره مقامات دو كشور براي تسهيل و رفع موانع اجراي پروژه هاي مشترك اين دو كشور دانست.

وي با اشاره به سابقه اداره جنبش عدم تعهد از سوي زيمبابوه اظهار داشت: زيمبابوه تجارب خوبي در اداره جنبش عدم تعهد دارد كه لازم است ايران در دوره رياست خود بر جنبش عدم تعهد از تجارب و مشورت هاي اين كشور بهره گيرد ؛ چرا كه اداره موفق و نيل به سوي تحقق اهداف جنبش عدم تعهد در گرو مشاركت همه اعضاء است.

رابرت موگابه ، رييس جمهور زيمبابوه نيز در اين ديدار با بيان اينكه جنبش عدم تعهد بايد به يك سازمان فعال و اثرگذار در عرصه بين المللي تبديل شود، تصريح كرد: لازم است جنبش عدم تعهد به يك سازمان موثر بين المللي كه در همه تحولات جهاني نقشي سازنده داشته باشد تبديل شود و اميدوارم ايران در دوره رياست خود در اين جنبش بتواند راهكارهايي براي تحقق اين هدف طراحي و اجرا كند.

رييس جمهور زيمبابوه روابط كشورش با جمهوري اسلامي ايران را مطلوب توصيف و خاطر نشان كرد: اجراي موافقت نامه هاي منعقد شده بين دو كشور با موانعي روبروست كه برخي از آنها ناشي از فشارهاي نظام بين المللي بر ايران و زيمبابوه است چرا كه آنان به ويژه ايران را يك قدرت در حال ظهور مي دانند كه ادامه روند پيشرفت اين كشور به شدت منافع سردمداران نظام سلطه را تهديد مي كند.

۱۳۹۱/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...