نسخه چاپی

ابراهیم نیكو در گفتگو با نما:

مشكلات آموزش و پرورش با تغییر وزیر حل نمی شود

عکس خبري -مشکلات آموزش و پرورش با تغيير وزير حل نمي شود

در خصوص وزیر آموزش و پروش هم باید به این نكته اشاره كرد كه آیا با كنار رفتن فانی و امثال فانی ها كار درست می شود؟ خیر تنها با پاك كردن صورت مسئله، مشكل حل نمی شود!

ابراهيم نيكو عضو سابق فراکسیون اقتصاد،در گفتگو با نما در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و انتظاراتی که معلمان جامعه از این صندوق داشتند، انتظاراتی منطقی و اصولی بوده است که در ایام و ادوار گذشته معلمان با انتظارات خودشان و واکنش های خودشان همواره درخواست ارائه خدمات از سوی این صندوق به این قشر زحمتکش بودند ولی آن چیزی که شاهد آن نبودند همین خدمت بوده است صندوقی که امروز 8 هزار میلیارد اختلاس در آن صورت می گیرد حکایت از این دارد که می توانست خدمات سازنده ایی را برای اعضای خود داشته باشد و این پول را صرف معلمان کشور کند اما نه تنها این کار را نکرد بلکه شاهد به یغما رفتن اندوخته های قسمتی از درآمد معلمان عزیز هم هستیم و ابعاد آن به قدری بزرگ است که اگر به صورت منطقی و ریاضی حساب و کتاب شود می تواند قسمت قابل توجهی از مشکلات معلمان کشور را حل کند! اما امروز معلمان دیگر به دنبال خواسته های خود نیستند بلکه تنها می خواهند از این صندوق سوءاستفاده نشود و بسته نشود. دیگر به خواسته های منطقی خود کاری ندارند بلکه درصدد از دست ندادن همین خواسته های کوچک خود هستند.
وي داد: در خصوص وزیر آموزش و پروش هم باید به این نکته اشاره کرد که آیا با کنار رفتن فانی و امثال فانی ها کار درست می شود؟ خیر تنها با پاک کردن صورت مسئله، مشکل حل نمی شود! به نظر من باید نمایندگان مجلس به عنوان اراده مردم و به عنوان نماینده های قشرهای مختلف از جمله فرهنگیان باید پیگیری های لازم را انجام دهند. حال اگر مقصر این دولت یا دولت های دیگر دیگر هستند باید مشخص شوند. به هر حال به یک ریشه یابی نیاز است که آیا این شروع از دولت قبلی بوده است یا از همین دولت روی کار این جوشش ها به وجود آمده است، چون نظرات و گفتارها و سخنرانی ها و مصاحبه ها متفاوت است ولی به نظر من نمایندگان مجلس نباید از پیگیری این ماجرا دست بردارند.
عضو سابق کمسیون اقتصاد در آخر اضافه کرد: من فکر می کنم که بخشی از استعفای آقای فانی و پذیرش از سوی رئیس جمهور می تواند مستقیم به همین اختلاس ارتباط داشته باشد. از طرف دیگر این یک استراتژیک بود تا نمایندگان به جای پرداختن و نقد کردن رفتار وزیر مستعفی به انتخاب و جایگزینی وزیرهای پیشنهادی بپردازند و ذهنشان را بیشتر صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد معرفی شده را پرکند نه اینکه مشغول کنکاش در رفتار وزیر قبلی باشند تا دست دولت هم باز شود و روی گزینه های جدید تکیه کند نه اینکه جواب قصور گذشته را بدهد. آقای فانی در کل شخصیت معتدلی را از خود نشان می داد ولی اگر صحت داشته باشد که این اقدامات مختص دوره ریاست ایشان بوده یک اتفاق ناگوار رخ داده است .

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...