نسخه چاپی

وزیر صنعت: صنعت كشور درجا زده است

وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: طبق آمار در ایران ۲۰ درصد تحقیقات، توسعه‌ای و كاربردی هستند و بیش از ۸۰ درصد مربوط به تحقیقات پایه‌ای می‌شوند به همین دلیل صنعت كشور درجا زده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده امروز (چهارشنبه) در آیین بهره برداری از شهرک فناوری اصفهان، اظهار کرد: چند سال برای این شهرک زحمت کشیده شده که از همین جا از تمام زحمت کشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: وارد ساختمان مرکزی کسب و کار در شهرک فناوری اصفهان که شدم متوجه شدم مهندس با تجربه مشاور طراح این ساختمان بوده است. باید از این افراد بیشتر استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصفهان توان بسیار خوب علمی و تحقیقاتی دارد، گفت: اصفهان مهد علم و دانش و فرهنگ است و باید در بسیاری از امور پیشقدم شود.

نعمت زاده اضافه کرد: ما همان کتاب‌هایی را در دانشگاه‌ها می‌خوانیم که در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود و از اساتیدی بهره می‌بریم که تحصیل کرده دانشگاه‌های بزرگ دنیا هستند، اما متأسفانه بازدهی بسیار کم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دلیل مسائل و مشکلات جزئی را عدم احساس مسؤولیت به حرفه دانست و ادامه داد: باید تصمیم بگیریم که درست عمل کنیم. باید در طراحی‌ها دقت و دید اجرایی لحاظ شود.

نعمت‌زاده گفت: می‌گوییم جنس ایرانی ایراد دارد در حالی که ایراد از کار خودمان است که کارها را با دقت انجام نمی‌دهیم.

وی بهترین تحقیقات را تحقیقات هدفمند و توسعه‌ای و کاربردی اعلام کرد و افزود: عمدتاً در تحقیقات پایه‌ای بودجه‌هایی را تخصیص و فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم، اما در تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی خیلی عقب هستیم. طبق آمار در ایران ۲۰ درصد تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی هستند و بیش از ۸۰ درصد مربوط به تحقیقات پایه‌ای می‌شوند به همین دلیل صنعت کشور درجا زده است. صنایعی که به تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی اهمیت داده‌اند موفق شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با تحقیقات و پژوهش مشتری جذب خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحقیقات باید در ستون درآمدها جای بگیرد و تمام فعالیت‌های فکری جزء درآمدها به حساب می‌آیند.

نعمت‌زاده به شهرک فناوری اصفهان اشاره و اظهار کرد: به آینده این شهرک امیدوار هستم، گرچه شهرک مقداری از شهر فاصله دارد. جامعه می‌تواند از محصول این شهرک بهره برداری کند. توصیه‌ام به صنعتگران این است که به این شهرک بیایند و پاتوقی ایجاد کنند. باید فضای جذاب و لطیف ترین مکان به وجود بیاید و دراین صورت است که مؤثر واقع خواهد شد.

در ابتدای سخنرانی وزیر صنعت، بلندگو نویز زیادی داشت و همین موجب اعتراض وزیر نسبت به نامناسب بودن سیستم‌های صوتی شد و در واکنش به نویز موجود در بلندگو در هنگام سخنرانی اش گفت: "ما نتوانستیم مساله بلندگو را در کشور حل کنیم، هر کس هم برای حل این مشکل یک انگشت روی میکروفن می‌زند.

- گفته نعمت زاده با خنده حضار همراه بود اما وی اظهار کرد: "نخندیم؛ گیرمان این است که در طراحی فنی و مهندسی است در مورد میکروفن و بلندگو یک سیستم سیم کشی ساده دارد که درست اجرا نمی‌شود".

- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصفهانی‌ها برای یکبار هم که شده پیش‌قدم شوند و مساله سیستم صوتی را حل کنند. آقای رییس جمهور گزارش از سفر به ونزوئلا می‌داد و گفت آنجا مشکل صوتی نداشتیم. این موضوع نشان می‌دهد که این مساله برای رییس جمهور نیز مهم است."

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...