نسخه چاپی

13 آبان از شكوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

آموزش و پرورش استان كردستان با صدور بیانیه‌ای، 13 آبان را از شكوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس از سنندج، آموزش و پرورش استان کردستان با صدور بیانیه‌ای، 13 آبان را از شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

در این بیانیه که با جمله‌ای از مقام معظم رهبری با عنوان «شعار مبارزه با استکبار برای ایران اسلامی یک مسأله اساسی محسوب می‌شود، آغاز شده، آمده است؛ یوم الله 13 آبان از شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که برای همیشه تاریخ جاودان خواهد ماند.

در این بیانیه ذکر شده است: در چنین روزی معمار بزرگ انقلاب را به خاطر فریاد آزادی‌خواهی و مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و استبداد شاهنشاهی تبعید کردند.

این بیانیه می‌افزاید: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز که توسط امام راحل (انقلاب دوم) نامگذاری شد، با سه رویداد مهم تاریخی تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358، مصادف است در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش بسزایی داشته است. بدیهی است که ماهیت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار جهانی و عوامل سرسپرده آن است و به همین دلیل این روز به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار» نامگذاری شده است.

در این بیانیه ذکر شده است: با توجه به شرایط حساس منطقه و جنگ افروزی سران استکبار و در رأس آنان آمریکای جنایتکار و حمایت همه جانبه استکبار از گروه‌های تروریستی و جنایت پیشه در سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی و مسأله اسلام و ایران هراسی و اسلام ستیزی مستکبران و صهیونیسم بین‌الملل امروز برگزاری با شکوه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیش از هر زمان دیگری ضروری است و در این شرایط حساس کنونی نقش موثر و بی‌بدیل دانش‌آموزان و فرهنگیان که همواره در راهپیمایی‌ها و صحنه‌های سیاسی اجتماعی انقلاب اسلامی، انکارناپذیر و ستودنی بوده، باید پر رنگ تر و حماسی‌تر از گذشته باشد.

این بیانیه می‌افزاید: ضروری است که با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، ضمن تداعی رشادت‌های شهداء و ایثارگران انقلاب اسلامی در انتقال پیام‌ها و اهداف این مناسبت پر افتخار، زمینه حضور حداکثری دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فراهم تا برگ زرین دیگری بر کتاب پر افتخار انقلاب ثبت شود.

در ادامه این بیانیه آورده شده است؛ لذا ما فرهنگیان و دانش‌آموزان استان کردستان در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ضمن تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه‌های والای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مردم همیشه در صحنه و قدرشناس استان کردستان را نیز به شرکت گسترده در این همایش ملی دعوت می نماییم و حمایت قاطع خود را از سیاست‌های نفی سلطه و ضد استکباری دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل برنامه‌های خصمانه و حرکت و ادعاهای شیطنت‌آمیز و توطئه‌های آمریکای جنایتکار و حامیانش اعلام داشته و در سالروز تاریخی یوم‎الله 13 آبان اعلام می‌کنیم که با تمام توان از کیان انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد و به احدی اجازه نخواهیم داد وحدت و همدلی ما را خدشه‌دار سازد.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...