نسخه چاپی

نوروزی در گفت‌وگو با نما:

با حمایت از شركت های تعاونی روستایی به داد زعفران برسید

عکس خبري - با حمايت از شرکت هاي تعاوني روستايي به داد زعفران برسيد

نوروزی، نماینده ادوار مجلس، گفت: شركت های تعاونی روستایی نقش موثری را در زمینه كشت زعفران می توانند داشته باشند و وزارت جهاد باید اقدامات حمایتی از این شركتها انجام دهد.

نوروزی، نماینده ادوار مجلس، در خصوص ارزیابی از وضعیت کشاورزی در دولت روحانی، گفت: با توجه به بحث هایی که آقای حجتی به عنوان وزیر کشاورزی در فراکسیون و صحن علنی داشت و موجب رای آوردن ایشان در مجلس نهم شد، انتظارات هنوز محقق نشده است و امیدواریم دولت با توجه به مشکلات اقتصادی و رکودی که در کشور داریم، برای خروج از مشکلات بخش کشاورزی، در جهت پیشبرد اقتصاد کشاورزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، با عمل به برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت، بیشتر از اینها حرکت کند.
وی ادامه داد: انتظار انجام حرکتهایی به لحاظ سیاستگذاری در بحث آبیاری تحت فشار از طرف وزارت خانه، با توجه به کمبود آب و بحران آبی که با آن مواجه هستیم، داشتیم که صورت نگرفت. باید نگاه اساسی به بخش کشاورزی در این حوزه شود و انتقال آب از چاه به مزارعه و آبیاری تحت فشار در خود مزرعه نیازمند کارهای اساسی است. پیگیری مکانیزه کردن بخش کشاورزی انتظاری است که دولت باید محقق کنند.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، بیان کرد: کشاورزان گله مند هستند و انتظار داریم چشم اندازی که برای حوزه کشاورزی در برنامه پنجم دیده شده است محقق شود و اقدامات زیر بنایی صورت گیرد و وزیر به قولهایی که داده بود جامه عمل بپوشاند.
نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل پایین آمدن کیفیت زعفران ایرانی نسبت به زعفران افغانستان چیست، تشریح کرد: شرکت های تعاونی روستایی نقش موثری را می توانند در این زمینه داشته باشند و وزارت جهاد باید اقدامات حمایتی از این شرکتها را انجام دهد، هر چند که تا کنون ایران در پسته، زعفران و فرش در دنیا سرآمد است و اقدامات خوبی انجام شده است.
نماینده ادوار مجلس، اسپانیا و چین را از جمله کشورهای فعال در زمینه کشت زعفران دانست و خاطر نشان کرد: نقش حمایتی وزارت خانه کشاورزی خیلی مهم است، هماهنگی این وزارت خانه با وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به اختیاراتی که از وزارت کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه کشت زعفران دادیم، باید حرکت های اساسی تری را از این وزارت خانه شاهد باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه انتظار بیشتری از دولت در زمینه اقدامات موثر در حوزه کشاورزی، می رفت، ادامه داد: این انتظارات با توجه به تحولاتی که بسیاری از کشورها در حوزه کشاورزی انجام دادند، است. در دوره نهم مجلس در سفر به کشور چین، شاهد بودیم دانشگاه و وزارت کشاورزی در آنجا آمیخته با همند، در کشاورزی از تجارب دانشگاهی، نخبگان و اساتید استفاده می شود، در حالی که هنوز در این حوزه با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...