نسخه چاپی

جهانگیری :ایران پولدار است/ چشم مدیران به دنبال پول دولت یا وزیر نباشد

معاون اول رئیس‌جمهور با تاكید بر استفاده از نیروی جوان در كشور گفت: ایران پولدار است و خیلی ظرفیت دارد و این ظرفیت‌ها در اختیار هر كشوری نیست.

به گزارش نما، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دومین روز از سفر خود به استان اصفهان در مراسم بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و عمرانی این شهر، با بیان اینکه در مقطع فعلی با یک سری نیروی جوان بیکار روبرو هستیم، گفت: به دلیل برخی سیاست‌های غلط گذشته قدرت خرید مردم کم شده و معیشت مردم به مشکل خورده است.

وی افزود: در مقطع فعلی نیازمند این هستیم که ایران قدرت اقتصادی خود را در بین رقبای منطقه‌ای بالا ببرد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در منطقه رقبایی داریم و بر همین اساس نیازمند این هستیم نسبت به رقبای خود از توان اقتصادی بالایی برخوردار باشیم و اینها چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران است.

جهانگیری با بیان اینکه اگر از نیروی جوان و مدبر در کشور استفاده نکنیم به کشور جفا کرده‌ایم، تصریح کرد: حتی در بخش علمی هم ما ظرفیت بالایی داریم، توانمندی علمی ایران امروز در دانشگاه‌های کشور خودش را نشان داده است.

وی اضافه کرد: این ظرفیت‌ها در کنار محدودیت‌هایی که است قدرت ایران برای عبور از بحران و چالش‌ها را بالا می برد. مهم این است که به این امر باور داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه قدرت اعتماد به نفس ملت را کم نکنیم، بگذرایم ملت با اعتماد به نفس بالا برای مقابله با چالش‌ها کار کند، گفت: امید مردم را نسبت به آینده از بین نبریم. ایران پولدار است و خیلی ظرفیت دارد و این ظرفیت‌ها در اختیار هر کشوری نیست.

جهانگیری افزود: کلید به کارگیری این ظرفیت‌ها برای عبور از چالش‌ها فقط مدیریت است. چه کسی فکر می‌کرد دولت بتواند تورم بالای 40 درصد را آن هم در دوران تحریم به زیر 10 درصد برساند؟ چه کسی فکر می‌کرد دربرابر 6 قدرت بزرگ دنیا از جمله آمریکا که سابقه طولانی دشمنی با ایران را در کارنامه خود دارد،‌ سربلند از مذاکرات بیرون بیاییم؟

وی با تاکید بر توسعه شبکه ریلی گفت: مایه نگران‌کننده است که ما از زبان مدیرعامل ذوب‌آهن بشنویم که ذوب‌آهن 6 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد. من از دوستان ذوب‌آهن می‌خواهم که راه‌حل پیدا کنند. نباید مدیران تنها چشمشان به این باشد که دولت یا وزیر پولی بدهد تا مشکل‌شان حل بشود. باید بنشینید مشکلات را حل کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور ا دامه داد: نهادهای عمومی که وارد کارخانه می‌شوند، قرار نیست که فقط دنبال سود برای خودشان باشند؛ باید برای کشور و کارگران هم سود بدهند، آن زمان که سود می‌داد انبار می‌کردند و می‌رفتند جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کردند. حالا که سود نمی‌دهد باید آن را رها کرد؟ پس منافع کشور چه می‌شود؟ سرنوشت کارگران چه می‌شود؟ مالک باید دلسوز باشد. این کشور ظرفیت بالایی دارد. من مطمئنم نیروهای ذوب‌آهن می‌توانند کارخانه را از بحران در آورند.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...