نسخه چاپی

جاده بین المللی نینوا - رقه آزاد شد

جاده بین المللی نینوا-رقه در عراق از دست داعش آزاد شده و تحت كنترل نیروهای حشد شعبی شیعه در آمد.

به گزارش نما به نقل از برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی گردان‌های حشد شعبی عراق که عملیات در محور غربی موصل به آنها واگذار شده، اعلام کرد نیروهای حشد جاده بین المللی نینوا-رقه را که دو پایگاه اصلی داعش در عراق و سوریه را به هم ربط می‌دهد، از تروریست ها بازپس گرفته و به کنترل خود در آوردند.

شهر رقه، مرکز استانی به همین نام در سوریه مرکز خلافت خودخوانده داعش و اصلی‌ترین پایگاه این گروه تروریستی است و شهر موصل، مرکز استان نینوا در عراق نیز با یک‌ونیم میلون نفر جمعیت بزرگترین شهری است که داعش در اختیار دارد.

در دو سال گذشته تروریست‌های داعش در مواقع فشار در هر یک از جبهه های سوریه یا عراق از جاده مواصلاتی نینوا-رقه برای انتقال نیرو و تجهیزات استفاده می‌کردند. با کنترل حشد شعبی بر بزرگراه مذکور عملا ارتباط میان تروریست‌های داعش در عراق و سوریه قطع می‌شود.

نیروهای حشد شعبی شیعه درکنار نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای داوطلب مردمی سنی و نیز پیشمرگ‌های کرد در عملیات آزادسازی موصل شرکت دارند و تاکنون صدها کیلومترمربع و ده‌ها روستا را از دست تروریستها آزادکرده‌اند اما بر اساس توافق حق ورود به شهرهای بزرگ را ندارند.

۱۳۹۵/۸/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...