نسخه چاپی

مهندسی جنگ؛ كلید قبل از عملیات و قفل بعد از عملیات

فرمانده مهندسی جنگ با بیان اینكه از مهندسی جنگ با عنوان كلید قبل از عملیات و قفل بعد از عملیات یاد می شود گفت: در تمامی لحظات، مهندسان جنگ، قبل، حین و بعد از عملیات حضور داشتند.

به گزارش نما ، عظیم بابایی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه در آغاز جنگی که به کشورمان تحمیل شد، دفاع و مهندسی جنگ؛ کلید قبل از عملیات و قفل بعد از عملیاتسنگرسازی با بیل و کلنگ و در مراحل ابتدایی بود افزود: تا زمانی که به شرایط فنی تر و به روزتر رسید عملیات های کم نظیری از جمله عملیات والفجر 8 و احداث پل بعثت بر روی رودخانه خروشان اروند بود.

رئیس ستاد لشگر 40 صاحب الزمان گفت: از جمله کارهای مهندسان دفاع مقدس احداث جاده های عملیاتی و مواصلاتی، بیمارستان ها، آشیانه توپخانه ها،‌ خاکریز ها و سنگرها بود.

بابایی با تأکید بر اینکه مهندسان جنگ پس از هشت سال دفاع مقدس در پاکسازی مناطقی آلوده به مین و تفحص شهدا تلاش کردند افزود: همچنین اجرای پروژه های احداث سدها، پالایشگاه ها و گازکشی از جمله کارهای این عزیزان بود.

وی گفت: امروز هم مهندسان دوران دفاع مقدس در دفاع از حرمین شریفین نقشی چشم گیر ایفا می کنند.

بابایی در پایان افزود: امیدواریم این میراث گرانمایه و تجربه ای که هر کجا مهندسان جنگ حضور پیدا می کنند،‌ تحول ایجاد می کنند، ‌دستمایه ای برای نسل های جوان باشد.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...