نسخه چاپی

آنكارا تجهیزات نظامی بیشتری به مرزهای سوریه فرستاد

مقام های تركیه، روز چهارشنبه، تجهیزات نظامی بیشتری به ایالت مرزی كیلیس به منظور پشتیبانی از یگانهای نظامی مستقر در آنجا ارسال كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آناتولی، خودروهای نظامی با همراهی نیروهای ژاندارمری به مرکز ایالت کیلیس رسیدند؛ مقام های ترکیه همچنین نفربرهای نظامی ارسال کردند.
فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه، پس از ارسال تجهیزات نظامی، از نیروهای کشورش در مرزهای سوریه در ایالت هتای بازدید کرد.
وی به همراه صالح ذکی جولاق فرمانده نیروی زمینی و شماری از افسران نیروهای مسلح به یک ایست مرزی وابسته به نیروهای زمینی در نقطه صفر مرزی ترکیه و سوریه رسیدند.
ایشیک در هنگام بازدید از ایست مرزی نیروهای زمینی در مرزهای سوریه، گفت که کشورش به وظایف خود در مناطق مرزی به طور کامل عمل می کند و دست به اقدام های مهمی برای تامین امنیت مرزها می زند. ترکیه آماده مقابله با تمام حوادث احتمالی در مرزهاست.
وزیر دفاع ترکیه درباره عملیات سپر فرات به رهبری آنکارا در داخل سوریه و نیز عملیات احتمالی در استان رقه گفت: توجه ما فقط معطوف به آزادسازی شهر رقه از دست داعش نیست بلکه ما به طور گسترده به مرحله بعدی پس از عملیات آزادسازی این استان از دست تروریستها اهمیت می نهیم.
ترکیه اخیرا تجهیزات نظامی مختلفی در مرزهای خود با سوریه و عراق مستقر کرده است که آخرین موردِ آن، ارسال تجهیزات به منطقه سیولبی واقع در مثلث مرزی دو کشور است.
نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه اظهار داشت که تجهیزات نظامی در مرزهای با عراق اقدامی بازدارنده است و یک تهدید به شمار نمی آید.
وی دولت عراق را به کاهش تنشها تشویق کرد، پس از آنکه حیدرالعبادی هشدار داده بود که ترکیه در صورت دخالت و ورود به موصل بهای سنگینی خواهد پرداخت.
کورتولموش در گفتگو با شبکه خبر "ان تی وی" گفت: اظهارات العبادی دیگر از حد خود فراتر رفته است. او باید اظهاراتی را مطرح کند که از تنشها بکاهد. ما وادار هستیم تدابیری اتخاذ کنیم تا مرزهای خود را از تهدیدها حفظ کنیم.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...