نسخه چاپی

واكنش روسیه به حملات آمریكا در موصل

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هدف قرارگرفتن اهداف غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف به‌رهبری آمریكا در شهر موصل عراق خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود درباره ریاست روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، تأکید کرد: مهمترین موضوعی که طی ماه جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، همکاری امنیتی با سازمان شانگهای و سازمان همکاری و امنیت اروپا خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: چند نشست ویژه برای بررسی وضعیت مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق برگزار می‌شود. 31 اکتبر نشستی درباره اوضاع یمن برگزار شد. قطعنامه 2312 در محکومیت قاچاق انسان در یمن مورد تصویب قرار گرفت.

زاخاروا درباره شرایط سوریه نیز اظهار داشت: گروه تروریستی جبهه النصره در زمان توقف حملات هوایی به حلب، سعی کرد تا به مناطق پرجمعیت در سوریه حمله کند. تروریست‌های داعش و جبهه فتح الشام و گروه‌های مشابه، از توقف حملات هوایی طی روزهای 20 تا 23 اکتبر برای تجدید قوا استفاده کرده‌اند. آنها نیروها و انبارهای مهمات خود را تقویت و سپس سعی کردند تا مقاومت نیروهای دولتی سوریه را در هم بشکنند. اجازه بدهید به این مسئله اشاره کنم که روسیه حتی در این شرایط نیز حملات هوایی را متوقف کرده است.

وی افزود: مشکل اصلی این است که تروریست‌ها هنوز از گروه‌های شورشی میانه‌رو جدا نشده‌اند و این اقدام را آمریکا باید انجام دهد. نیروی هوایی روسیه حملات هوایی به شهر حلب را طی دو هفته گذشته متوقف کرده تا آمریکا به تعهدات خود برای جداسازی تروریست‌ها از نیروهای مخالف، عمل کند. حملات هوایی روسیه به حلب از 18 اکتبر متوقف شده است ولی آمریکا هنوز به تعهداتش عمل نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد: تروریست‌ها به هیچ یک از قوانین بین المللی و حقوق اساسی و اولیه انسانی، توجهی ندارند و این در حالی است که دستگاه تبلیغاتی غرب همچنان روسیه را مقصر اصلی اوضاع و شرایط فعلی خاورمیانه معرفی می‌کند.

وی درباره اوضاع شهر موصل عراق نیز گفت: ارتش عراق توانسته است کنترل ایستگاه تلویزیونی شهر را در اختیار بگیرد، ولی علی‌رغم این مسئله، ساکنان همچنان در حال خروج از شهر هستند. تروریست‌ها پس از حملات هوایی آمریکا در حال فرار به سوریه هستند. غالباً مناطق غیرنظامی و مسکونی در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به موصل هدف قرار می‌گیرد.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...