نسخه چاپی

واكنش سازمان ملل به رای دادگاه راشل كوری

بازرس حقوق بشر سازمان ملل با محكومیت حكم دادگاه صهیونیستی در تبرئه قاتلان راشل كوری گفت كه این دادگاه به گونه‌ای حكم داد كه گویا هرگز نمی‌شود اسرائیل را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از الجزیره، «ریچارد فولک» بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی فلسطین اشغالی تصمیم دادگاه اسرائیلی در مورد متهم نشناختن ارتش اسرائیل در موضوع کشتن راشل کوری فعال سیاسی آمریکایی و زیر گرفتن عمدی وی با بلدوزر نظامی در نوار غزه را محکوم کرده و آن را پیروزی این رژیم در فرار از مجازات خواند.

فولک تاکید کرد که حکمی که روز سه‌شنبه صادر شد، در نتیجه شکایت خانواده این دختر آمریکایی الاصل بود که ارتش و مقامات سیاسی اسرائیلی را تبرئه کرد.

بیانیه صادر شده از سوی وی در ژنو تاکید می‌کند که تصمیم قاضی دادگاه، شکستی برای عدالت و مواخذه گناهکاران و پیروزی برای ارتش اسرائیل در راستای فرار از محاکمه به شمار می‌آید.

وی افزود که قاضی اسرائیلی به گونه‌ای حکم داده که انگار هیچ زمینه‌ای برای اعمال هر تحریمی علیه اسرائیل وجود ندارد و به همین علت مقامات نظامی و سیاسی اسرائیلی را تبرئه کرده است، این تبرئه از رانندگان بلدوزر آغاز شده و تا فرماندهان آنها و بالاترین تصمیم سازان نظامی و سیاسی اسرائیلی اعمال شده است.

فولک این حکم را نقض آشکار معاهدات ژنو در مورد اشغال اراضی دیگر کشورها و اعمال قانون بر اشغالگران دانست و تاکید کرد که نتیجه این حکم قبل از هر کسی برای خانواده راشل کوری و حاکمیت و تمامیت قانون غم بار است و همچنین برای اندک امیدی که در سایه آن دادگاه اسرائیلی خشونت های دولتی در مورد شهروندان بی گناه را در سرزمین های اشغالی پایان دهد، ناراحت کننده است.

فولک که یک یهودی آمریکایی است و در عین حال منتقد سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی است، پیشتر این رژیم را به ارتکاب جنایت های ضد انسانی علیه نوار غزه متهم کرده است. او از سال 2008 به عنوان کارشناس مستقل سازمان ملل متحد فعالیت می کند.

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی سه شنبه در شهر حیفا نظامیان صهیونیست عامل قتل «راشل کوری» فعال صلح آمریکایی را که در جریان تظاهرات مسالمت آمیز علیه تخریب منازل فلسطینیان در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه در سال 2003 توسط بولدوزر زیر گرفته شد، تبرئه کرد.

۱۳۹۱/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...