نسخه چاپی

ترامپ: در دنیا دیگر به آمریكا احترام گذاشته نمی شود

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: دونالد ترامپ گفت که متاسفانه به سبب شیوه رهبری مان در دنیا؛ به آمریکا دیگر احترام گذاشته نمی شود و در شهرهای مان شاهد رشد نگران کننده خشونت هستیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت متاسفانه به سبب شیوه رهبری مان در دنیا؛ به آمریکا دیگر احترام گذاشته نمی شود و در شهرهای مان شاهد رشد نگران کننده خشونت هستیم.
ترامپ در جمع هوادارانش در شهر سلما در ایالت کارولینای شمالی گفت این ایالت سربازان، خلبانان و دریانوردان شجاعی به نیروهای مسلح آمریکا تحویل داده است.آنچه کهنه سربازان شجاع کارولینای شمالی از خود نشان داده اند، من قادر به انجامش نیستم اما او در اقتصاد صاحب نظر و شجاع است.

وی افزود بیش از چهل هزار کهنه سرباز بی خانمان داریم در حالی که هزاران میلیارد دلار صرف مهاجران غیرقانونی می کنیم. ما با مهاجران غیرقانونی بهتر رفتار می کنیم تا کهنه سربازان. دوستان چنین چیزی در دولت من اتفاق نخواهد افتاد.

ترامپ گفت تنها در بیست و چهار ساعت گذشته آمریکا دو تن از سربازان خود را در درگیری افغانستان از دست داده است.
وی در ادامه گفت در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا با داعش خواهد جنگید و خیلی سریع آنها را از بین خواهد برد. نامزد جمهوری خواهان گفت در این راه آمریکا تنها به رئیسی در عالی ترین سطح نیازمند است.

ترامپ تاکید کرد اگر رئیس جمهور شود همه امکانات را برای کمک به نظامیان آمریکایی فراهم خواهد کرد تا بتوانند ماموریت خود را به انجام برسانند.

وی افزود با هدایت ناکام هیلاری کلینتون و باراک اوباما - که حتی نمی شود از واژه رهبری درباره آنها استفاده کرد - داعش به خطری جدی و حقیقی در اروپا و آمریکا تبدیل شده است. ترامپ گفت « پس از آن همه جانفشانی سربازان ما، کلینتون و اوباما نیروها را بر اساس جدولی که عموم از آن اطلاع داشتند، از عراق خارج کرد و زمینه برای بروز داعش به وجود آمد. امروز داعش کارزار نسل کشی در خاورمیانه ( غرب آسیا) به راه انداخته است و از قرون وسطی تاکنون چنین چیزی ندیده ایم.»

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت اگرچه او خواستار بازسازی اقتصاد و زیرساخت های کشور است، اما از بین بردن داعش اولویت اول ماست.

ترامپ تاکید کرد در دولت او برنامه پذیرش پناهجویان سوری لغو خواهد شد و تروریست های تندروی مسلمان از آمریکا دور نگه داشته خواهند شد. او تصریح کرد خواستار ایجاد مناطق امن در سوریه است و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هزینه آن را خواهند پرداخت.

ترامپ افزود نمی توان وقتی مساله امنیت آمریکا در میان است به هیلاری کلینتون اعتماد کرد. از او برای شرکت در انتخابات سلب صلاحیت شده است. او دغل کار ترین فردی است که تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده است. ترامپ با اشاره به کهنه سربازانی که پشت سر او ایستاده بودند، گفت نمی تواند قبول کند کلینتون رئیس آنها باشد. او مدعی شد با توجه به یافته های جدید در مساله ایمیل های وزارت امور خارجه آمریکا، شهادت دروغ به سایر جرایم کلینتون نیز اضافه شد.

ترامپ افزود کلینتون سمت وزیر امور خارجه آمریکا را در قبال کمک حامیان مالی و صاحبان بنگاه های کسب و کار فروخته است و اگر چه پلیس فدرال از همه این جرایم آگاه است، به سبب حمایت وزارت دادگستری آمریکا از کلینتون، نمی تواند اقدامی علیه او کرد. بنابراین باید نام وزارت دادگستری را تغییر دهیم.

ترامپ افزود «پایان دادن به فساد این دولت تبهکار از مهمترین دلایلی است که مردم باید به واسطه آن هشتم نوامبر رای دهند.»
ترامپ گفت « هیچیک از وزرای امور خارجه آمریکا به اندازه کلینتون در سیاست خارجی ناکام نبوده اند. پیش از انتصاب هیلاری کلینتون، لیبی ثبات داشت، سوریه تحت کنترل بود، عراق شاهد کاهش خشونت ها بود و داعش حتی وجود خارجی نداشت. اما از آن زمان تاکنون، همه چیز به سرعت تغییر یافته؛ لیبی ویران شده است؛ سوریه در میانه یک جنگ داخلی فاجعه بار قرار دارد عراق غرق در آشوب و داعش در سراسر منطقه و اروپا گسترش پیدا کرده است. آنها کارزار نسل کشی علیه مسیحیان سراسر جهان به راه انداخته اند و در سی و دو کشور حضور دارند.»

ترامپ در ادامه تحقیر در برابر ایران را از همه ناکامی های کلینتون و اوباما مهم تر توصیف کرد. ترامپ گفت:«ملوان های ما مجبور شدند زانو بزنند، چون اندکی از مسیر منحرف شده بودند، به یاد دارید، تحقیری که به واسطه آن ده ملوان تحمل کردیم.» آنها با قایق های کوچک شان دور کشتی های ما حلقه می زنند. چه کسی می داند آنها با خود چه می گویند. فکر می کنم بی پرسش هم می دانم آنها چه می گویند. آنها با جنگنده های شان به هواپیماهای ما نزدیک می شوند و این گونه جسور شده اند. و ما را تحقیر می کنند.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...