نسخه چاپی

واكنش كاخ سفید به گزارش آمانو درباره ایران

سخنگوی كاخ سفید در واكنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعلام كرد كه باب رفع موضوع هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیك همچنان باز است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید به دنبال انتشار جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران اعلام کرد که هنوز باب فرصت برای رفع برنامه هسته‌ای این کشور از طریق راه‌های دیپلماتیک باز است اما این باب مذاکره به طور دائمی باز نیست.

وی ادامه داد: ما از نزدیک جزئیات گزارش آژانس را مطالعه می‌کنیم ولی به طور کلی جای تعجب نیست که ایران به نقض تعهدات خود ادامه دهد. همانطور که گزارش بیان می‌کند، ما در وضعیتی قرار داریم که برنامه هسته‌ای ایران را از نزدیک تحت نظارت داریم و هرگونه تلاش ایران برای آغاز تولید اورانیوم در سطح تسلیحات را کشف می‌کنیم.

در حالیکه ایران همواره در زمینه برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده است و بارها به بازرسان آژانس اجازه داده تا در چارچوب ضوابط و قوانین، از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کنند، کارنی ادامه داد: تنها برای تأکید می‌گویم که رئیس‌جمهور آمریکا به طور دائم، واضح و روشن بیان کرده است که برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای مصمم است و تلاش‌های بی‌نظیر برای اعمال فشار به ایران به منظور عمل کردن به تعهداتش را رهبری می‌کند.

غرب و به ویژه آمریکا در حالی ایران را به دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کنند که بارها مقامات ایران تأکید کردند که به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیستند و حضرت آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد موسوم به «نم» تأکید کرد که استفاده از تسلیحات هسته‌ای یک گناه نابخشودنی است.

۱۳۹۱/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...