نسخه چاپی

احتمال حملۀ القاعده به آمریكا در شب انتخابات

مقام‌های آمریكایی اعلام كرده اند در حال بررسی صحت وسقم اطلاعاتی‌ هستند كه از "احتمال حملات قریب‌الوقوع القاعده" در شب انتخابات ریاست‌جمهوری در این كشور خبر می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم: مقام‌های آمریکایی اعلام کرده اند در حال بررسی صحت وسقم اطلاعاتی‌ هستند که از "احتمال حملات قریب‌الوقوع القاعده" در شب انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور خبر می‌دهد.

براساس گزارش های رسیده این تهدیدها متوجه ایالت‌های نیویورک، تگزاس و ویرجیناست اما پلیس فدرال آمریکا گفته که در حال بررسی این اطلاعات است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ( 18 آبان 1395، 8 نوامبر) برای تعیین رییس جمهور جدید بین دو نامزد حزب دموکرات هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ ازحزب جمهوری خواه برگزار خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، در واکنش به اطلاعات منتشر شده در خصوص حمله احتمالی القاعده، اف.بی.آی. خاطرنشان کرده است که تحقیقات پیشگیرانه برای تامین امنیت انتخابات، بخشی از فعالیت‌های عادی این نیرو در روزهای پیش از انتخابات است.

اف.بی.آی. اعلام کرده که در حال همکاری تنگاتنگ با مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی ایالت‌هاست و گزارش‌های اطلاعاتی را دائما با آنها مبادله می کند. هم‌زمان مقام‌های اداره حمل و نقل نیویورک که متولی اداره فرودگاه‌ها، تونل‌ها و پل‌های ارتباطی این بزرگترین شهر آمریکاست، اعلام کرده اند "گشت‌های انتظامی با توجه به بالاترین سطح هشدارهای امنیتی" صورت می‌گیرد.

هر دو نامزد اصلی انتخابات هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، در رویدادی کم سابقه مقر اصلی ستادهای انتخاباتی خود را در شهر نیویورک مستقر کرده‌اند و نیویورک علاوه بر میزبانی دو ستاد اصلی انتخابات، روز یکشنبه (16 آبان ماه) میزبان مسابقه ماراتن بزرگ این شهر هم هست که به طور سالانه برگزار می‌شود.

اخبار مربوط به حملات احتمالی در حالی منتشر می‌شود که هر دو نامزد اصلی انتخابات امسال درآخرین تعطیلات پایان هفته پیش از روز رای‌گیری، با سفرهای متعدد به نقاط مختلف آمریکا سعی می‌کنند "آرای خاموش" یا نظر "رای دهندگان مردد" را به سوی خود جلب کنند.
بنا بر نظرسنجی موسسه ریئل کلیئر پالیتیکز، در اوهایو دونالد ترامپ پیش است اما در پنسیلوانیا کلینتون با کمی اختلاف جلوتر از رقیبش قرار دارد.

نتایج نظرسنجی‌ها در سطح ملی هم نشان می‌دهد ترامپ در چند روز اخیر توانسته نظرهای فراوانی را متوجه خود کند و اکنون فاصله او با کلینتون بسیار کمتر از آن است که هفته پیش در نظرسنجی‌ها دیده می‌شد.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...