نسخه چاپی

سراج در گفتگو با نما:

پنل كلان آمریكایی ها، پنل تغییر در ایران است

عکس خبري -پنل کلان آمريکايي ها، پنل نرمال سازي و تغيير در ايران است

رضا سراج، عضو هیئت علمی دانشگاه؛گفت: پنل كلان آمریكایی ها، پنل نرمال سازی و تغییر در ایران است و شامل تغییر در جهت گیریهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.در حوزه دوم این تغییر مربوط به محیط سیاسی ایران می شود و اولویت بعدی، تغییر در حوزه محیط فرهنگی اجتماعی است.

رضا سراج، عضو هیئت علمی دانشگاه؛در خصوص حضور دومینیکهربرت، همسر مجری بی بی سی، رعنا رحیم پور در ایران و شرکت در محافل خاص و ارتباط گیریهای مشکوک این فرد، گفت: پنل کلان آمریکایی ها، پنل نرمال سازی و تغییر در ایران است.
وی ادامه داد:در اولویت اول، شامل تغییر در رفتار و جهت گیریهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.در حوزه دوم این تغییر مربوط به محیط سیاسی ایران می شود و اولویت بعدی، تغییردر حوزه محیط فرهنگی اجتماعی است. آمریکایی ها معتقدند به هر میزان و تناسبی محیط سیاسی و فرهنگی در ایران از دید آنها نرمال شود، این تغییر می تواند روند تحولاتدر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایرانرا تسهیل کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه با شاره به اینکهآمریکایی ها به تغییر در محیط سیاسی و فرهنگی به عنوان شتاب دهنده تغییر و نرمال سازی سیاست خارجی جمهوری اسلامیایران نگاه می کنند، ادامه داد:جریان های غرب گرا و فتنه گر،بازیگران تغییر محیط سیاسی هستند که باید فعال شوند که تغییر در محیط سیاسی را شکل دهند. در محیط فرهنگی از طریق شبکه سازی، حضور در شبکه های اجتماعی مجازی،ارتباط با اقشار مختلف، هنرمندان، جوانان و استفاده از فرصتهای مناسبتی، تلاش می کنند این تغییر را نشان دهند و به منصه ظهور بگذارند.
سراج با اشارهبه اینکه اتفاقی که در پاسارگاد افتاد و ترویج کوروش گراییدر ایران در راستای پنل تغیر معنا پیدا می کند، خاطر نشان کرد:این آمدو رفت هایی که اشاره شد،بویژه آمدو رفت افراد دو تابعیتی، در حوزه فرهنگی-سیاسی،تلاش برای سازمان دهی در جهت ایجاد تغییرات در محیط سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی است. که تغییر در محیط اقتصادی می تواند نهایتا به تغییر در حوزه فرهنگی و سیاسی کمک کند.بنابراین پنل کلان، پنل نرمال سازی ایران است.
عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت حضور این گونه افراد بطور ویژه در ایران چه می تواند باشد، گفت: ارتباط گیری و شبکه سازی در جهت تغییر محیط فرهنگی و اجتماعی است. کارکردن روی موضوعات مختلف و برجسته کردن آنها در چارچوب این تغییر معنا پیدا می کند.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...