نسخه چاپی

محمد اخباری در گفتگو با نما:

ایده ایجاد داعش متعلق به آمریكا، هزینه اش از عربستان و اجرایش بر عهده تركیه و اردن است

عکس خبري -ايده ايجاد داعش متعلق به آمريکا، هزينه اش از عربستان و اجرايش بر عهده ترکيه و اردن است

دكتر محمد اخباری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه، گفت: آمریكا داعش را بنیان گذاری، كشورعربستان پول و امكاناتش را مهیا كرد و اجرای این ایده را تركیه و اردن به عهده گرفت.

دکتر محمد اخباری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه، در خصوص حمایت های پشت پرده آمریکااز تروریستهای داعش، گفت: داعش، طالبان، القاعده و جبهة النصره ساخته تفکر آمریکایی است ولی با پول دولتهای مرتجع منطقه ساخته شده است و بعضی از کشورها در جهت ایجاد آن همکاری می کنند.مانند طالبان و القاعده که با پول عربستان تغذیه می شوند،ولی ایده ایجادشان از آنآمریکا و اجرایی کردن ایده راپاکستانی ها بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در همین راستا در کتاب خانم کلینتون که 12 سال پیش نگاشته شده والان کاندید ریاست جمهوری آمریکا است، می گوید داعش را بنیان گذاری کردیم، کشورعربستان پول و امکاناتش را مهیا کرد و اجرای این ایده را ترکیه و اردن به عهده گرفت.
عضو هیئت علمی دانشگاه، حمایت گسترده آمریکا از داعش در پشت پرده را یادآور شد و گفت: ائتلافدر راستای چمن زنی با داعش مبارزه می کنند،به این شکل که ساقه چمن را می زنندولی ریشه اش می ماند.هر زمان خواستند کود و آب مناسب می دهند تا دوباره رشد کند.
اخباری با اشاره به اینکه فلسفه وجودی داعش، جبهة النصره و طالبانو... همگی در جهت اجرای استراتژی آمریکا به رهبریت غرب هست، خاطر نشان کرد: این استراتژی در راستای این است که بتوانند قدرت ژئوپلتیکاسلام را در منطقه بهتحلیل ببرند و بزرگترین ضربه را در منطقه به قدرت ژئوپلتیک اسلام زدند و از داعش همین هم انتظار می رفت و کار غیر عادی اتفاق نیوفتاده است.
عضو هیئت علمی دانشگاهائتلاف برخی کشورهای منطقه با آمریکا در جهت مبارزه با داعش،را در راستای سیاستهای خاورمیانه ای آمریکا توصیف کرد و ادامه داد: آمریکا می خواهد منطقه خاورمیانه را کنترل کند و چه چیزی بهتر از این است که به این بهانه در منطقه، نیرو، ناو و امکاناتش را بیاورد. هیچ نوع تظاهراتیدر منطقه علیه حضور آمریکا شکل نگرفته است، با این وجود بعضی از مردم منطقه برای حضور آمریکا در جهت مبارزه با داعش تشکر هم می کنند!
عضو هیئت علمی دانشگاه علت چرایی ائتلاف علیه داعش را از سوی آمریکا را چمن زنی دانست و خاطرنشان کرد: ائتلاف علیه داعش برای چمن زنی است وقتی چمن زیاد رشد پیدا کرد باید چمن را بزنند که حالت مناسبی بگیرد و از حالتکنترل خارج نشود.وقتی چمن را بزنید تحت کنترل است هر وقت آب دادید رشد می کند و آب ندادیدرشد نمی کند.
اخباری در پایان در خصوص پیش بینی آینده حضور داعش در منطقه گفت: داعش ضعیف تر خواهد شد.ولی از بین نخواهد رفت.با وجود داعشو جبهة النصره درمنطقه خاورمیانه، بازیهای سیاسی آمریکا و همدستانش ادامه پیدا خواهد کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...