نسخه چاپی

اختصاصی نما

بومرنگ «اغتشاش به بهانه تقلب» به آمریكا بازمی گردد؟

عکس خبري -بومرنگ «اغتشاش به بهانه تقلب» به آمريکا بازمي گردد؟

ترامپ به خوبی از پتانسیل جامعه آمریكا برای اغتشاش اطلاع دارد، در ضمن اینكه بر اساس نتایج نظرسنجی مشترك رویترز و موسسه ایپسوس مبنی بر اینكه بیش از نیمی از مردم امریكا نیز به نظام انتخابات ریاست جمهوری بی اعتماد هستند. و ترامپ با آگاهی از این دو موضوع در صدد بهره بردای آن به نفع خود است.

بی شک این روزها، رقابت انتخاباتی در آمریکا، صدر اخبار و تحلیل رسانه های دنیا قرار دارد، اما موضوعی که تحلیگران را بر آن داشته است نگاه ویژه ای به انخابات آمریکا داشته باشند، تهدید ترامپ به شورش در آمریکا در صورت رای نیاوردن است.
ترامپ می گوید: اگر رقیبش در حزب دمکرات یعنی هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شود، ممکن است نتیجه را نپذیرد.
وی زمینه چینی نا آرامی مدنی را از سه ماه پیش آغاز کرده است، آنجا که در بین هوادارنش می گوید : موضوع تقلب در انتخابات «بسيار بسيار جدي است». او از آنها خواست روز انتخابات در حوزه‌هاي رأي‌گيري حضور داشته باشند و مراقب اوضاع باشند.
مواجهیم که ترامپ زمانی که احتمال عدم اجازه رهبران حزب جمهوری خواه برای عدم نامزدی او در انتخابات وجود داشت، تهدید کرد، در صورتی که اجازه نامزدی وی در انتخابات داده نشود، میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمده و شورش می‌کنند.
این سخنان ترامپ در حالی از برنامه ریزی گسترده وی و طرفدارانش از ماه ها پیش، برای نا آرامی های مدنی در آمریکا خبر می دهد که فضای انتخاباتی آمریکا بشدت و به طور بی سابقه ای دو قطبی شده است.
شکل گیری گروههای شبه نظامی مسلح طرفدار ترامپ که در حال آماده سازی خود برای حضور در نا آرامی های احتمالی انتخابات آمریکا در روز 8 نوامبر (18 آبان) در صورت برنده شدن هیلاری کلینتون هستند، حاکی از پیش آمدن درگیری و نا آرامی در فضای سیاسی آمریکا پس از انتخابات دارد، اتفاقی که تا کنون سابقه نداشته است.
آنها می‌گویند، اولین کسی نخواهند بود که دست به ماشه می‌برند، اما قصد هم ندارند سلاح‌های خود را در خانه‌هایشان بگذارند.
هیل عضو گروه «3 پرسنت» در میان تمرینات نظامی، طرح‌هایی را برای اقدامات مسلحانه احتمالی در واشنگتن در صورت پیروزی کلینتون بررسی می‌کند. او می‌گوید، نمی‌خواهد اعضای گروهش رهبری چنین اقداماتی را بر عهده داشته باشند، اما اگر نیاز باشد از معترضان به نتایج انتخابات دفاع خواهند کرد.
کمپین انتخاباتی ترامپ در حالی از گروه های شبه نظامی مسلح طرفدار ترامپ مانند«3 پرسنت» و «قسم خوردگان» حمایت می کند که ابزار این گروه ها برای شورش و اغتشاش، دست بردن به اسلحه است و در صورت وقوع شورش، فضا از آن چیزی که هست متشنج تر خواهد شد.
شاهدیم که ترامپ و کمپین انتخاباتی طرفدار او، در جمع های انتخاباتی صحبت از عدم پذیرفتن نتایج انتخابات در صورت مغایرت با نتیجه دلخواه خود به زبان می آورند. اما در حالی که در جمع هم حزبی های جمهوری خواه خود چنین سخنانی به میان نمی آورد. و این می تواند به دو دلیل باشد: اول به این دلیل دونالد ترامپ از محبوبیتی در بین جمهوری خواهان برخوردار نیست.
پل رايان رهبر جمهوري خواهان در مجلس نمايندگان آمريكا، انتقادات صريحي از اظهارات و مواضع دونالد ترامپ كرده است تا جايي كه ماه گذشته گفت كه من نمي توانم از نامزد جمهوري خواهان و كمپين آنها دفاع كنم.
ترامپ می داند از جمع سیاستمدران انتظار نا آرامی مدنی داشتن، انتظار بیهوده ای است. دوم اینکه فضای کلی آمریکا با توجه به گسستگی های موجود در بافت جامعه آن، بحرانهای اقتصادی پی در پی، نارضایتی عمومی در خصوص تبعیض های موجود و ... منتظر جرقه هایی برای شعله ور شدن آتش خشم قشر متوسط و پایین جامعه آمریکا است.
همانطور که با کشته شدن یک راننده به دست دو افسر پلیس در حومه سنت لوئیس خشونت بسیاری را در سراسر آمریکا به وجود آمد، خشم مردم در تعداد زیادی از شهرهای آمریکا فوران کرد.
و ناآرامی‌ها در ایالات متحده به سقوط بازار سهام منجر شد و جنبش اشغال وال استریت فوراً احیا گردید.
در آستانه انتخابات نیز فعالیت‌های تروریستی افزایش یافته است و ترامپ در جهت بهره برداری از این خشم درونی، در صدد انتقال آن به کف خیابان و ایجاد اغتشاش و نا آرامی است.
ترامپ به خوبی از این پتانسیل جامعه آمریکا برای اغتشاش اطلاع دارد، در ضمن اینکه به خودی خود، بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه ایپسوس مبنی بر اینکه بیش از نیمی از مردم امریکا نیز به نظام انتخابات ریاست جمهوری بی اعتماد هستند. و ترامپ با آگاهی از این دو موضوع در صدد بهره بردای آن به نفع خود است.
به گونه ای ترامپ در حال قدرت نمایی به سیاسیون و اقناع آنان است که نفع جامعه آمریکا در رئیس جمهور شدن اوست و اینکه رای بیاورد.
با این وجود باید منتظر بود و دید روزهای آتی در انتخابات آمریکا دستخوش چه تغییراتی می شود.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...