نسخه چاپی

حاشیه نگاری خبرنگار نما از روز نخست نمایشگاه مطبوعات:

انتقاد غرفه داران از بدعهدی مسئولان /جانمایی ضعیف برای غرفه های شهرستانی / خبری از بن تخفیف نیست

عکس خبري -انتقاد غرفه داران از بدعهدي مسئولان /جانمايي ضعيف براي غرفه هاي شهرستاني ها / خبري از بن تخفيف نيست

روز نخست بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها كه از 14 آبان در مصلی تهران برپا شده است ،گلایه و انتقاداتی عده ای از غرفه داران را به دنبال داشت .

علی یکی از غرفه دارانی که از استان گلستان در این نمایشگاه حضور دارد، با ابراز ناخرسندی از جایگاه در نظر گرفته شده برای غرفه دارن شهرستانی در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: غرفه های شهرستانی در جای پرت نمایشگاه مطبوعات واقع شده است،که بازدید کننده بسار کمی دارد.درخواست ما از مدیران نمایشگاه مطبوعات و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد این است که توجه بیشتری به بخش استانی داشته باشند چراکه توجه به نشریات قدیمی همچنان از اولویت برخوردار است.
حسین سردبیر یکی از مجلات هفتگی با انتقاد از نبود دستگاه های کارت خوان در روز نخست برگزاری این رویداد فرهنگی در مصاحبه با خبرنگارنما گفت: تا این لحظه دستگاه کارت خوان برای غرفه ها تعریف نشده است، تا مشتری بتواند بعد از ورود به غرفه خرید خودرا انجام دهد. در ضمن در روز اول خبری هم از بن تخفیف در نظر گرفته شده برای مخاطبین نمایشگاه نبود.
در این بین تعدادی از غرفه داران علی رغم آغاز فعالیت نمایشگاه مطبوعات مشغول آماده سازی غرفه های خود بودند که یکی از این غرفه داران در گفتگو با خبرنگار نما علت تاخیر پیش آمده را چنین عنوان کرد : از مدیران نمایشگاه مطبوعات گله مندیم، چراکه به خاطر عدم هماهنگی و برنامه های ریزی به موقع غرفه های ما را دیر تحویل دادند.
وی همچنین با اشاره اهمیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات افزود: این نمایشگاه از سویی فرصت خوبی است برای ارتباط مخاطبین با رسانه ها و از سویی دیگر جذب مخاطبین توسط سایت ها و خبرگزاری های برای تعاملی دوسویه از دیگر کارکردهای نمایشگاه مطبوعات است .
دیگر غرفه دار در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: امیدوارم که برنامه ریزی درستی از سوی مسولین در ارتباط گیری با مخاطبین انجام شده باشد، اگر مردم به صرف اینکه تنها در نماشگاه مطبوعات حضور پیدا کنند ، بازدیدی داشته باشند و سپس بروند خیلی این موضوع نمی تواند هدفمند باشد.
بنا به دلایلی که مردم در سالهای گذشته با تعدادی از رسانه ها به مشکل برخورده بودند، نمایشگاه مطبوعات فرصتی مغتنم است برای آشتی دوباره مردم با رسانه، ما باید کاری انجام دهیم تا مردم به رسانه ها اعتماد کنند. فضا در اینجا فضایی چهره به چهره است و غرفه داران ،سایت ها ،روزنامه ها و خبرگزاری ها به خوبی می توانند اعتماد سازی کنند.
علی روزنامه نگار فعال درگفتگو با خبرنگار نما با توجه به فرصت های پیش روی ایجاد شده در نمایشگاه مطبوعات گفت : از آنجایی که عده ای از مردم خبرها را به صورت غیر مستقیم می شنود و شاید هیچ دیدی از آن سایت و یا خبرگزاری که خبر را منعکس کرده نداشته باشند، این فضای چهره به چهره می تواند به نوعی زمینه اعتماد سازی را ایجاد کند .
سردبیر یکی از فصلنامه های پژوهشی هم با توجه به میزان استفبال مردم در ساعات اولیه نمایشگاه مطبوعات گفت: استقبال نسبتا خوبی در ساعات ابتدایی بود ،اما در این ساعات محدود نمی توان خیلی قضاوت مناسبی در مورد کیفیت نمایشگاه داشت. وی افزود : به عقیده من تقریبا بهترین وشاید تنها فرصت رویارویی مستقیم رسانه ها با مخاطبین نمایشگاه مطبوعات است .
وی با در پاسخ به خبرنگار نما در خصوص پیدایش رسانه های نوین ارتباطی وجایگاه فعلی سایت و خبرگزاری ها تصریح کرد : اینکه فضای مجازی بتواند رسانه های مکتوب و تصویری را تحت تاثیر قرار دهد یا نه ،به یک عامل بستگی دارد و آن هم عامل کیفیت و شفافیت در اطلاع رسانی است . برای مخاطب فرقی ندارد که رسانه مکتوب باشد یا دیجیتال ،مهم این است که رسانه تنها قابل اعتماد باشد .
یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار نما گفت: این گونه احساس می شود که با پیشرفت فناوری های نوین به خصوص در عرصه ارتباطات در سال های اخیر که شبکه های جدید ارتباطی و اطلاع رسانی مانند همین شبکه های پیام رسان جدید جای خود را بین مردم پیدا کرده اند، به نظر میرسد گاهی اوقات خیلی اعتبار آنها یا سیستمی که اعتبار سنجی آنها را به عهده داشته باشد وجود ندارد ،لذا فضاهایی مثل نمایشگاه مطبوعات کمک شایانی می کند به مخاطبین عام و خاص تا بتوانند بحث شفافیت و صداقت را از خود مطبوعات و یا شبکه های دروغ پراکنی تمیز دهند ،البته ذکر این نکته ضروری است که موضوع شفافیت و صداقت تنها به عهده مطبوعات نیست ،و بخش عظیم آن نیز به خود مسولین و سیاست گذاران عرصه مطبوعات باز می گردد.
امسال بیش از900 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تا 21 آبان پذیرای بازدیدکنندگان است . این نمایشگاه با شعار شفافیت و صداقت پذیرای علاقه مندان است و در آن 8 انجمن و تشکل صنفی از طیف های مختلف حضوردارند.
امسال در جانمایی رسانه ها خبرگزاری های عمومی، مؤسسات مطبوعاتی، رسانه های حوزه فرهنگی و هنری، رسانه های حوزه دین و اندیشه و رسانه های سیاسی و اقتصادی در مجموع با بخش بندی مشخص حدود 620 غرفه دارند.
برگزاری چهار نمایشگاه عکس با عناوین دفاع مقدس، محیط زیست، ایران و کره جنوبی ،ایران در سالی که گذشت، ایستگاه سلامتی، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه نقاشی(برای کودکان) نیز از دیگر موارد جنبی این نمایشگاه است.
گفتنی ساعات بازدید از نمایشگاه مطبوعات 10 الی 20 می باشد .

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...