نسخه چاپی

ده‌ها فرودگاه نیمه تعطیل در كشور داریم

یك نماینده مجلس با بیان این‌كه ده‌ها فرودگاه نیمه تعطیل در كشور داریم، گفت: یكی ازدلایل جذب بازار هوایی منطقه از سوی دبی و تركیه را فراهم نبودن زیرساخت‌های كشور است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شهروز بزرگرکلشانی با اشاره به وجود ده‌ها فرودگاه نیمه تعطیل درکشور، اظهار کرد: خرید هواپیما اولویت است و باید نوسازی ناوگان هوایی هرچه زودتر انجام بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ برنامه ششم توسعه بر پایه جذب توریست و گردشگری تدوین شده و از آنجا که تلاش ماحرکت به سمت گردشگری است در گام نخست باید زیرساخت‌ها آماده باشد، بر این اساس نوسازی ناوگان همگام با برنامه ششم توسعه باید انجام بگیرد.

وی ادامه داد: اگر ناوگان هوایی و زیرساخت‌های آن مهیا باشد می‌توانیم از پتانسیل کشور برای جذب توریست، ترانزیت کالا وخدمات استفاده کنیم. شرط اصلی تجهیز زیرساخت‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی ازدلایل جذب بازار هوایی منطقه از سوی دبی و ترکیه را فراهم نبودن زیرساخت‌های کشورمان دانست و گفت: نباید از این قافله عقب بمانیم. برای هاب منطقه شدن آن هم در عصر رقابت باید کیفیت و کمیت صنعت هوانوردی را افزایش دهیم. کمیت به معنای افزایش فرودگاه‌های کشور همراه افزایش تعداد باندها و کیفیت به معنای بالابردن ایمنی پرواز که ارتباط مستقیمی به نوسازی ناوگان و ورود تجهیزات هوایی دارد.

برزگر با بیان این‌که با بالابردن ایمنی پروازها می‌توانیم سهم عمده ای از جذب توریسم جهانی را داشته باشیم، اظهار کرد: هرچقدر ناوگان هوایی جدیدتر و کامل تری داشته باشیم امنیت پرواز بالاتر و تقاضای سفر با ایرلاین های ایرانی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات خرید هواپیما، آنرا فرصتی مغتنم دانست که امکان تکرار آن وجود نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که هواپیماهای موجود اکثرا متعلق به 20 سال پیش است، مخالفت ها برای خرید هواپیما را نابجا خواند و گفت: بالاخره باید یک روزی این کار را انجام داد و هر چه نوسازی عقب تر بیفتد ما را از رقابت جهانی عقب می‌اندازد.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...