نسخه چاپی

چرا BBC اجلاس تهران راپوشش نمی‌دهد؟

در حالی كه شبكه خبری دولت انگلیس، بی بی سی، همواره مدعی حرفه ای بودن و حرفه ای گری است، اما اخبار مربوط به اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران، كه بعد از اجلاس سران سازمان ملل، بزرگترین اجلاس جهانی است، در این رسانه جایی ندارد.

به گزارش نما به نقل از شفاف، بي بي سي فارسي كه كوچكترين نكته منفي يا موارد قابل سوء استفاده از احساسات عمومي در ايران را برجسته سازي مي كند و همواره در اين موارد دايه مهربان تر از مادر مي شود اين بار اخبار مربوط به اجلاس سران عدم تعهد در تهران را كه حتي رسانه هاي خارجي زبان را نيز درگير خود كرده است ، بايكوت كرده است.

بايكوتي كه نه با اصول خبررساني حرفه اي سازگار است و نه با قوعد اطلاع رساني آزاد كه اين رسانه همواره ادعاي آن را داشته است.

البته دليل اين امر به خوبي مشخص است چرا كه از چند ماه گذشته سایت و شبکه بی‌بی‌سی به صورت كاملا مشهود، تلاش گسترده اي آغاز كرد تا پروژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را برای منزوی کردن ایران از طریق استراتژی‌های تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و انزوای سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعال کند.

حالا اما با برگزاري اين اجلاس در تهران و استقبال گسترده سران كشورها از اين اجلاس، عملا پروژه بي بي سي با شكست مواجه شده است و اين رسانه با برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران در بن‌بست قرار گرفته و چاره‌ای جز سکوت و سانسور خبري ندارد.

نگاهي به تيتر اول شبكه خبري بي بي سي در روز اول اجلاس و همچنين امروز كه 3 روز از آغاز اجلاس سران غير متعهد ها مي گذرد گواه خوبي براي اثبات سانسور خبري بي بي سي است.

روز اول اجلاس در صورتي كه همه رسانه ها تحت تاثير شروع اين اجلاس قرار داشتند، بي بي سي حمله تندروهای لیبیایی به یک زیارتگاه صوفیان را برجسته کرد.

روز چهارشنبه نيز در صورتي كه اين افرادي چون بانكي مون، محمود عباس و ... راي تهران شدند اما تيتر يك شبكه خبري بي بي سي به قانون جديد مجازات اسلامي در ايران اختصاص داشت.

49252_561.jpg


روز چهارشنبه نيز در صورتي كه اين افرادي چون بانكي مون، محمود عباس و ... راي تهران شدند اما تيتر يك شبكه خبري بي بي سي به قانون جديد مجازات اسلامي در ايران اختصاص داشت

49251_566.jpg




۱۳۹۱/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...