نسخه چاپی

پورحیدری: كی‌روش با اطلاعات صحبت كند

سرپرست تیم فوتبال استقلال با انتقاد از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: حرف‌هایی كه رویانیان می‌زند به خاطر كم‌‌تجربگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور پورحیدری در خصوص شرایط استقلال، انتقاد کی‌روش به استفاده از جباری توسط استقلال و انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

* رویانیان می‌گوید در خصوص دوپینگ بازیکنان استقلال به شوخی این صحبت‌ها را کرده و حتی گفته عقده هواداران پرسپولیس را گفته است.

من فکر می‌کنم جایگاه این دو باشگاه در سطحی است که چنین شوخی‌هایی معنی نمی‌دهد و این شوخی‌ها را آدم‌های کم تجربه می‌کنند. اکنون وارد فاز جدیدی می‌شویم و باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و قشنگ نیست این مسائل را مطرح کنیم. البته تعجب نمی‌کنم، کم تجربگی در این شرایط حساس چنین بحث‌هایی را به وجود می‌آورد. دو باشگاه باید وقت خود را برای کمبودهایشان بگذارند.

شنیدیم از وقتی که ایشان به این باشگاه رفته هزینه‌های زیادی کرده ولی در این مدت تغییری در جایگاه پرسپولیس نشده است. بهتر است به جای وقت گذاشتن برای چنین صحبت‌هایی وقت بگذارند و کمبودهای تیم خود را برطرف کنند نه اینکه حرف‌هایی زده شود که مردم را ناراحت کند.

خیلی حرف‌های زیادی می‌توانم در مورد آن تیم بزنم و بعد بگویم شوخی است. اجازه دهند اگر هم می‌خواهد چنین بحث‌هایی شود یکی مثل علی پروین این صحبت‌ها را انجام دهد نه ایشان که تجربه این چیزها را ندارد.

* از الریان قطر چه شناختی دارید؟

خوشبختانه اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم و بچه‌ها دور از خانواده فشار تمرینات را تحمل کردند. امشب هم اردو تمام می‌شود و ما تمرینات تاکتیکی خود را از روزهای دیگر پیگیری می‌کنیم.

کادر فنی فیلم بازی‌های الریان را کامل دیده است. آنها تیم باتجربه‌ای هستند و بازیکنان زیادی از نقاط مختلف دارند. ما هم تیم خوبی داریم. هر چند دو بازیکن تاثیرگذارمان را در اختیار نداریم اما سایرین تلاش خود را می‌کنند. ما یک بازی سنگین با الاتفاق انجام دادیم و بچه‌ها نشان دادند در آسیا حرف‌هایی برای گفتن دارند. در بازی با الریان حداقل می‌توانیم با امتیاز برگردیم. امیدوارم از گروه خود بالا برویم و در مرحله بعدی حرفی برای گفتن داشته باشیم. به خصوص که در مرحله بعدی جباری و آندو هم می‌رسند.

* نبود جباری به استقلال ضربه نمی‌زند؟

طبیعی است که نبود بازیکنانی مثل جباری و تیموریان سخت است اما حضور آنها در وسط زمین برای ما نعمتی است و دوست داریم هر چه زودتر این دو بازیکن به زمین برگردند. مجتبی جباری هم به این دلیل عمل جراحی کرد تا زودتر به میادین بازگردد. البته او به این عمل‌ها عادت کرده و تصمیم گرفتن برای عمل سخت بود اما با روحیه‌ای که از او سراغ دارم مطمئن هستم زودتر به جمع ما بازمی‌گردد.

* بهتر نبود به جای برگزاری اردو در تهران به کیش یا منطقه گرم‌تری می‌رفتید؟

ما خیلی‌ جاها می‌توانستیم برویم اما مشکلاتی برای خروج داشتیم. مثلا اسماعیل شریفات تاکنون کارش مشکل پیدا کرده و چون دانشجو است مشکلاتی خروجی دارد. بازیکنان خارجی هم چنین مشکلاتی دارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم در تهران به کارمان ادامه دهیم. من دیروز مجبور شدم شریفات را صبح زود از خواب بیدار کنم تا دنبال کارهایش برود.

*با توجه به اینکه سپاهان توانسته در لیگ از استقلال فاصله بگیرد، فکر نمی‌کنید کارتان کمی مشکل شده است؟

هر تیمی که حاشیه کمتری داشته باشد بهتر هم کار می‌کند. من خیلی تلاش می‌کنم تا حاشیه‌ای به تیم وارد نشود اما باز جاهایی کم می‌آورم و سرم کلاه می‌رود.

به هر حال ما سه نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داریم که هر سه درگیر این مسابقات هستیم اما به استقلال باید جام حذفی را اضافه کرد. ما 16 و 20 اسفند و همچنین اول فروردین باید در آسیا بازی کنیم. اول عید من چه طور بازیکن را بیدار کنم؟ مجبورم خودم سفره هفت سین تهیه کنم و همان روز باید بازیکنان به میدان بروند. البته چاره‌ای نداریم از طرفی بحث تیم ملی است و اینکه همه ما دوست داریم تیم ملی به جام جهانی برود و همه این فشارها را تحمل می‌کنیم تا کی‌روش کم نیاورد.

* درباره این موضوع توضیح دهید...

مجتبی جباری تا روز قبل از بازی با الاتفاق با استقلال تمرین نکرده بود. در اردوی تیم ملی او را ندیده بودند و فقط گفته بود مصدوم هستم. جباری با توجه به اینکه خودش می‌خواست به تیم کمک کند با فیزیوتراپی و نرم دوی آماده این مسابقه شد و دستش درد نکند. کی‌روش که مربی بزرگی است باید با اطلاعات حرف بزند و روی هر چیزی که می‌شنود یا برایش می‌خواند اظهار نظر نکند. انتظار نداشتم او این طور صحبت کند. یکی از دلایل عمل کردن جباری این بود که به مرحله بعدی جام جهانی برسد و باید این مسائل را در نظر گرفت و نباید کم لطفی کرد. اینقدر که فشار روی باشگاه‌ها است روی تیم ملی نیست. با فلسطین بازی داشتیم یک هفته تعطیل کردیم. با اردن مسابقه داشتیم 8 روز تعطیل شدیم.

نمی‌دانم این تعطیلات چقدر می‌توانست به تیم ملی کمک کند. فقط امیدوارم در فشردگی مسابقات لیگ بازیکنان ملی‌پوش مصدوم نشوند.

* نظرتان در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال چیست؟

من اصولا با تغییرات مدیریتی زیادی که در سطح ایران می‌شود، به جز انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس با سایر تغییرات مخالفم و معتقدم در سطح ورزش مدیران ما نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند. چرا که تا تکان می‌‌خورند فرصت‌شان تمام می‌شود. در صورتی که باید به مدیران وقت داد تا برنامه‌ریزی کنند. در هر صورت امیدوارم هر یک از این سه نفری که کاندیدا هستند و می‌شناسم بتوانند به فوتبال کمک کنند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...