نسخه چاپی

53 درصد خانوارهای كشور سرشماری شده اند

رییس مركز آمار ایران می گوید، تاكنون 13 میلیون و 600 هزار خانوار شامل 45 میلیون و 200 هزار نفر در كشور سرشماری شده‌اند كه 53 درصد خانوارهای كشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رییس مرکز آمار ایران می گوید، تاکنون 13 میلیون و 600 هزار خانوار شامل 45 میلیون و 200 هزار نفر در کشور سرشماری شده‌اند که 53 درصد خانوارهای کشور را در بر می‌گیرد.

امیدعلی پارسا افزود: مرحله دوم سرشماری که به صورت حضوری اجرا می‌شود از 28 مهر آغاز شده و تا 28 آبان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در این مرحله ماموران سرشماری به تمام خانوارهای کشور مراجعه می‌کنند. از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند کد آماری را دریافت و وارد تبلت می‌کنند.

پارسا ادامه داد: در صورتی که خانوار در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده بود اطلاعات خانوار از طریق مصاحبه وارد تبلت می‌شود.

به گفته رییس مرکز آمار ایران ، خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور در منزل حضور ندارند خانوار غایب نامیده می‌شوند. برای این خانوارها توسط مامور اطلاعیه خانوار غایب انداخته می‌شود. در این اطلاعیه به هر خانوار غایب یک کد اختصاص می‌یابد که کد خانوار غایب نامیده می‌شود. وی بیان داشت:خانوارهای غایب به دو دسته تقسیم می‌شوند.

خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند که باید کد خانوار غایب را از طریق شماره تلفن‌های روی اطلاعیه خانوار غایب در اختیار ستادهای سرشماری قرار دهند. یا با ورود به وب‌گاه‌ سرشماری کد خانوار غایب خود را به کد آماری سرشماری اینترنتی متصل نمایند.

پارسا گفت: خانوارهایی که موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند باید به وبگاه سرشماری مراجعه و با کد خانوار غایب ثبت‌نام نمایند یا با ستادهای سرشماری تماس بگیرند و به صورت تلفنی سرشماری شوند.

وی درباره خانوارهای غایب گفت: تاکنون90 هزار خانوار غایب از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. توصیه ما استفاده از اینترنت برای ثبت اطلاعات خانوارهای غایب است.

خانوارهایی که کد آماری خود را گم کرده‌اند باید به وبگاه سرشماری قسمت بازیابی کد آماری مراجعه کنند. ماموران سرشماری که بیشتر آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند بدون حمایت مردم موفق نخواهند شد. برای حمایت از این ماموران باید با روی خوش‌رویی با آن‌ها برخورد کنیم.

پارسا توضیح داد: فرد پاسخگو در خانوار باید از قبل شماره ملی اعضای خانوار، تاریخ تولد آن‌ها، کد پستی، مساحت واحد محل سکونت و نوع اسکلت واحد مسکونی را با مشورت عضو مطلع خانوار یادداشت کند. در صورت دریافت اطلاعیه خانوار غایب بلافاصله برای ثبت‌ اطلاعات ترجیحاً به صورت اینترنتی اقدام شود.

پارسا یادآور شد: می توان در شبکه‌های مجازی حمایت خود را از ماموران سرشماری اعلام کنیم. در انتشار اخبار سرشماری به دیگران مشارکت کنیم.

وی درباره زمان قرعه کشی گفت: مرحله آخر قرعه‌کشی جوایز که شامل خانوارهای غایبی که اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده‌اند نیز می‌شود، در پایان سرشماری با اهدای 400 جایزه 10 میلیون ریالی انجام خواهد شد.

یادآور می شود، بیش از 46درصد مردم کل کشور در سرشماری اینترنتی شرکت کرده بودند اما در سرشماری حضور ماموران به تک تک خانوارها مراجعه خواهند کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...