نسخه چاپی

تیراندازی در كالیفرنیا 8 زخمی برجا گذاشت

پلیس آمریكا از زخمی شدن هشت نفر در پی وقوع تیراندازی در كالیفرنیا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: پلیس آمریکا اعلام کرد در یک تیراندازی که بیرون یک کلوپ شبانه در «اوکلند» در ایالت کالیفرنیا رخ داد، هشت نفر زخمی شدند.

همچنین بر اساس اعلام مقامات پلیس کالیفرنیا، در این حادثه، دو مرد جوان دستگیر شدند.

در گزارش های پلیس در این رابطه آمده است دو جوانی که در این تیراندازی دستگیر شدند، ۱۷ و ۲۱ سال داشتند. افرادی که در این حادثه زخمی شدند نیز بین ۱۷ تا ۲۸ سال داشتند. وضع یکی از زخمی‌ها که در بیمارستان بستری است، وخیم اعلام شده است.

روز گذشته نیز در دو حادثه جداگانه در نیویورک و نیوجرسی دو نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده بودند.

گفتنی است که خشونت مسلحانه به یکی از معضلات فرهنگی و در عین حال درگیری های سیاسی آمریکا تبدیل شده است. در سال های اخیر، جمهوریخواهان حاکم بر کنگره با استناد به حق دفاع شخصی و در واقع برای رونق بخشیدن به بازار فروش سلاح مانع از تصویب طرح اعمال محدودیت بر حمل اسلحه شده اند.

پیش از این، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای ناتوانی در اعمال محدودیت بر قوانین مربوط به حمل اسلحه در آمریکا را به عنوان یکی از ناکامی های خود در دوران ریاست جمهوری اش دانسته بود.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه ها سبب شده تا اغلب مردم سلاح گرم در اختیار داشته باشند به همین دلیل آمار قتل در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.

۱۳۹۵/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...