نسخه چاپی

احمد كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

احزاب ریشه دار وارد گود انتخابات شوند/ احزاب بهتر می توانند پاسخگو باشند

عکس خبري -احزاب ريشه دار وارد گود انتخابات شوند/ احزاب بهتر مي توانند پاسخگو باشند

در دنیا مرسوم این است كه احزاب مختلف وارد عرصه انتخابات شده و افراد را معرفی می كنند،لذا پس از انتخابات هم نسبت به عملكردشان باید پاسخگو باشند.

یکی از اشکالاتی که همواره بر انتخابات ریاست جمهوری ایران وارد شده، این مسئله است که مردم تنها به گفته های یک کاندیدا رای می دهند، هر کس بهتر حرف زد و وعده داد او رای می آورد و مردم بعد از چند سال تازه در می یابند که انتخابشان درست بوده یا نه؛ برای رفع این نقیصه طرح های زیادی مطرح شده که تنها در مرحله حرف باقی ماند،اخیرا ً نیز از طرح رقابت تیم ها به جای اشخاص رونمائی شد، در این خصوص با یک فعال سیاسی اصولگرا به صحبت نشسیتم.
دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه طرح این مسائل سابقه زیادی دارد اظهار داشت: من معتقدم به جای رقایت تیم ها باید احزاب ریشه دار وارد مبارزات انتخاباتی شوند.
احمد کریمی اصفهانی در پاسخ به این سئوال که چرا تیم ها نمی توانند وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: در خصوص معرفی تیم، رئیس جمهور به تنهائی نمی تواند تصمیم بگیرد و او تنها یک پیشنهاد دهنده است و این مجلس است که تصمیم نهائی را می گیرد و در این میان انتصاب مطرح نیست.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه رئیس جمهور می تواند همکارانش را معرفی کند، عنوان کرد: اگر تیم قوی و با برنامه باشد احتمال آنکه مجلس به آن رای اعتماد بدهد زیاد است، لکن به نظر من این طرح اجرا پذیر نیست.
وی اصل این مطلب را که مردم با آگاهی بیشتر انتخاب کنند را درست توصیف کرد و افزود: در دنیا مرسوم این است که احزاب مختلف وارد عرصه انتخابات شده و افراد را معرفی می کنند،لذا پس از انتخابات هم نسبت به عملکردشان باید پاسخگو باشند.
کریمی اصفهانی ادامه داد: مشکل ایران این است که مردم به وعده و عید و حرف رای می دهند نه به عملکرد،متاسفانه طی این سالها هم ثابت شده که در اکثر مواقع، وعده ها در مرحله حرف باقی مانده و کمتر تحقق یافته است.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری پاسخگوئی تشکل نسبت به عملکرد، فردی را که معرفی کرده، یکی از محاسن حضور احزاب و تشکل ها در انتخابات دانست و گفت: مردم پیش از انتخاب، عملکرد احزاب و تشکل ها را می بینند و در باره آن تصمیم می گیرند، لذا انتخابشان آگاهانه تر خواهد بود.
وی به شعارهای انتخاباتی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت با وعده های بسیار بر سر کار آمد اما تنها به سیاست خارجی پرداخت که حاصل آن برجام شد، که غیر از فواید مختصر، گرهی از مشکلات مردم باز نکرد و شعارهای دیگر بر روی زمین نماند.


۱۳۹۵/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...