نسخه چاپی

محبی نیا، در گفت‎وگو با نما:

دانش آشتیانی باید از عملكرد گذشته فاصله بگیرد/ رسیدگی به پرونده فساد صندوق فرهنگیان دغدغه نمایندگان است

عکس خبري - دانش آشتياني بايد از عملکرد گذشته‏اش فاصله گيرد

محبی‏نیا گفت: تكثر مدیران و عدم ثبات مدیرییتی از ایرادهای ساختاری صندوق ذخیره فرهنگیان می‎باشد و وزیر فعلی نیز باید حواسش را كاملا جمع و فاصله خود را از گذشته و عملكردی كه داشته رعایت و بیزاری و تبریش را از فتنه اعلام كند و در انتخاب افراد به عنوان سرپرست دقت لازم داشته باشد تا افراد پاكدستی را بر مدیریت صندوق قرار دهد.

جهانبخش محبی‏نیا، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‎وگو با نما، با بیان این مطلب که وزیر جدید تا روز رأی اعتماد مسئولیتی در وزارت آموزش و پرورش نداشته است و طبق قانون پاسخگوی اقدامات قبل از تصدی پستش نخواهد بود، گفت: اقداماتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاده است نه تنها برای آموزش و پرورش بلکه برای مجلس و نظام و دولت بسیار درد و رنج آور و مذموم است.

وی در ادامه افزود: صندوقی که می‎بایست محلی برای اطمینان و اعتبار معلمین باشد امروزه بر فعالیت و کارکرد وعملکردش مهر تأیید خورده نمی‌شود و در بسیاری از زمینه‎ها اقدامات سرپرستان صندوق مایه تأسف است.

نماینده مردم میاندوآب در خانه ملت اظهار داشت: افرادی که به هر نحو در صندوق مسئولیت مستقیم، غیر مستقیم، کنترلی، اداری، نظارتی و ارزیاب مآبانه داشته‎اند باید جوابگو اتفاقات رخ داده نیز باشند.

محبی‎نیا با تأکید بر این که دغدغه مجلس این است که باید ریشه‎ای پرونده فساد 8 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان بررسی شود، گفت: مجلس با رفتن فانی دغدغه‎اش در بررسی ریشه‎ای فساد صندوق فرهنگیان را متوقف نکرد و تحقیق وتفحصی را با 200 امضا تصویب کرد و نیروهای قابلی در کمیته تحقیق و تفحص عضویت دارند که اکثرا از میان آموزش پرورشی‎ها وارد مجلس شده‎اند که دغدغه فرهنگیان دغدغه آنها نیز بشمار می‎رود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: یکی از موارد قابل توجه و پراهمیت نظارتی مجلس معطوف به این تحقیق تفحص است که نتایج برآمده از تحقیق و تفحص صندوق می تواند برای همگان جالب باشد.

وی افزود: در تحقیق و تفحص باید به جامعه فرهنگی و نخبگان کشور اطمینانی داده شود که بررسی‎ها به دقت صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات تصریح کرد: معتقدم باید در تحقیق و تفحص تخلفاتی مشهود در بعد از قرائت در صحن به دستگاه قضا ارسال شود تا قوه قضاییه به مسأله با دقت بیشتری رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان باید در بررسی‎های خود پاسخ برخی سوالات از جمله وام 800 میلیونی تومانی به همسر یکی از سرپرستان، هزینه کرد سهام شرکت‏ و بانک‎هایی که معطوف به صندوق هستند و افرادی که از دریافت‎های قانونی و حقوق طبیعی محروم مانده‎اند و سرمایه گذاری‎های صندوق را بدست آورند؛ را بدهند.

به گفته محبی‏نیا تکثر مدیران و عدم ثبات مدیرییتی از ایرادهای ساختاری صندوق ذخیره فرهنگیان می‎باشد و وزیر فعلی نیز را باید حواسش را کاملا جمع کند و با فاصله گرفتن از عملکرد گذشته‎اش از فتنه بیزاری و تبریش را اعلام کند و در انتخاب افراد به عنوان سرپرست دقت لازم داشته باشد تا افراد پاکدست بر مدیریت صندوق تکیه زنند

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...