نسخه چاپی

سامانه تاد مذاكرات پكن-سئول را تعطیل كرد

منابع دولتی كره جنوبی اعلام كردند تصمیم سئول برای استقرار سامانه پیشرفته دفاع موشكی تاد در خاك این كشور، توقف گفتگوهای نظامی با كشور چین از سوی مقامات پكن را به همراه داشته است.

به گزارش نما ، مهر به نقل از یونهاپ نوشت: منابع وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کردند که به دنبال تصمیم سئول برای استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی از سوی آمریکا،تمامی گفتکوهای دفاعی بین این کشور و دولت چین به حالت تعلیق درامد.

منابع وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه گفتند: دیدار وزرای دفاع پکن-سئول، و مذاکرات مهم منطقه ای، که در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور، از سال ۲۰۱۱ به صورت سالانه، در مورد موضوعاتی مانند، تبادل نیروهای کارشناس نظامی، گفتگو درباره بحرانهای نظامی احتمالی در منطقه و مباحثات تدوین خطوط دفاعی هوائی فیمابین دو کشور انجام می گرفت، متوقف شده است.

این منبع ادامه داد: هنوز دعوتنامه ای از جانب مقامات چین به دولت کره جنوبی نرسیده است، و ما نیز موضوع را پیگیری نکرده ایم.

لازم به ذکر است که علیرغم هشدارهای متعدد پکن به آمریکا و کره جنوبی مبنی بر توقف استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی تاد در خاک سئول به دلیل برهم زدن معادلات نظامی در منطقه، دولت کره جنوبی به بهانه مقابله با تهدیدات موشکی پیونگ یانگ، با استقرار این سامانه موافقت کرده است.

۱۳۹۵/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...