نسخه چاپی

اعتراف معارضان سوری به گرفتن سلاح و مهمات از آمریكایی‌ها

سخنگوی نیروهای معارض سوری اعتراف كرده كه آمریكا برای بسط نفوذ این گروه‌ها در سوریه و كمك به تصرف مناطق بیشتر توسط آنها، اخیراً محموله‌ای از تسلیحات و مهمات برایشان فرستاده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی یکی از گروه‌های بزرگ معارضان سوری در مصاحبه‌ای که به مناسبت شروع حمله به رقه انجام شده بود، از ارسال تسلیحات آمریکایی برای معارضان حکومت قانونی سوریه پرده برداشت.

امروز عصر، گروههای مسلح وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که اکثر آنان را کُردهای سوریه تشکیل می‌دهند، در اطراف رقه دست به عملیات نظامی زدند و گفتند که هدف بلندمدت این عملیات، تسخیر پایتخت خودخوانده رقه است.

«طلال سیلو» سخنگوی این گروه در مصاحبه با نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، گفته که نیروها برای شروع این عملیات، به رسیدن تسلیحات و مهمات آمریکا نیاز مبرم داشته‌اند.

اوایل سال جاری بود که معارضان تحت حمایت آمریکا حمله‌ای را بر تسخیر رقه آغاز کردند؛ دفاع سرسختانه داعش اما باعث شد که هدف عملیات به تسخیر شهر «منبج» تبدیل شود.

منبج هم خط دفاعی قوی‌ای داشت و ارتش آزاد سوریه برای در هم شکستن مقاومت، دو ماه این شهر را محاصره کرد و بعد از 2 ماه توانست حمله کند.

طلال سیلو گفته که نیروهای دموکراتیک سوریه، در حمله جاری برای فتح رقه، مدل منبج را پیاده می‌کنند و انتظار دارند با محاصره، مقاومت داعشی‌ها را در هم بشکنند.

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...