نسخه چاپی

بیش از 45 میلیون نفر سرشماری شده اند

مدیر كل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح های آماری مركز آمار ایران گفت: تا پایان هجدهمین روز سرشماری حضوری نفوس و مسكن، بیش از 45 میلیون نفر در سراسر كشور ثبت اطلاعات شده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیر کل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح های آماری مرکز آمار ایران گفت: تا پایان هجدهمین روز سرشماری حضوری نفوس و مسکن، بیش از 45 میلیون نفر در سراسر کشور ثبت اطلاعات شده اند.

اشکان شباک در حاشیه بازدید از فعالیت ماموران سرشماری نفوس و مسکن شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون اطلاعات 53 درصد، معادل 13 میلیون و 640 هزار خانوار شامل 45 میلیون و 273 هزار نفر در سرشماری حضوری ثبت شده است.

وی افزود: تا پایان هجدهمین روز سرشماری حضوری در استان اصفهان نیز ماموران سرشماری تعداد 916 هزار و 800 خانوار را سرشماری کردند.

شباک گفت: حدود 6.8 درصد از خانوارهای سراسر کشور و حدود 4 درصد از خانوارهای استان اصفهان در طول مدت سرشماری حضوری، غایب بوده اند.

مدیرکل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح‌های آماری مرکز آمار ایران در پاسخ به این پرسش که خانوارهای غایب به چه نحوی در سرشماری مشارکت خواهند داشت، ابراز کرد: مامور سرشماری موظف است، حداقل سه نوبت در ساعت های مختلف به در منازل آنها مراجعه کند و در صورت حضور نداشتن خانوار در منزل از طریق تبلت یک کد 12 رقمی به عنوان خانوار غایب به مامور سرشماری ارائه می شود و مامور، کد مذکور را به همراه برگه خانوار غایب، در اختیار خانوار قرار می دهد.

شباک افزود: خانوار با دیدن برگه می تواند از طریق شماره تماس ‌هایی که در برگه نوشته شده است با ستاد سرشماری شهرستان خود تماس گرفته و اطلاعاتش را به همراه کد 12 رقمی خانوار غایب در اختیار مامور سرشماری قرار دهد و در روش دوم با مراجعه به سایت سرشماری، اطلاعات خود را دوباره وارد سامانه کند و درصورت داشتن کد رهگیری آن را ثبت و تایید کند.

وی افزود: خانوارها باید توجه داشته باشند، صرف داشتن کد رهگیری به معنای اتمام کار سرشماری نیست و تا زمانی که کد رهگیری به دست مامور نرسد، ثبت انجام نشده است لذا در مرحله دوم باید کد رهگیری به دست مامور سرشماری نفوس مسکن برسد تا از فهرست سرشماری سال 95 حذف نشود.

شباک ازخانواده ها تقاضا کرد تا در روزهای باقی مانده سرشماری نفوس مسکن، کدرهگیری خود را در مکانی در دسترس قرار دهند.

وی با بیان اینکه سرشماری تا 28 آبان ماه جاری ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود ،نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن اوایل بهمن امسال به اطلاع عموم برسد.

شهرستان نطنز در مرحله ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن در استان اصفهان، مقام پنجم را با رقم 66.3 درصد مشارکت کننده کسب کرده بود.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 کشور در مرحله نخست به صورت اینترنتی از چهارم تا سی ام مهرماه امسال انجام شد و سرشماری حضوری نیز از 28 مهر ماه گذشته آغاز شد و تا 28 آبان جاری ادامه خواهد یافت.

شهرستان نطنز از شهرهای شمالی استان اصفهان است که در فاصله 130 کیلومتری مرکز این استان قرار دارد، شهر بادرود نیز در فاصله 30 کیلومتری نطنز واقع شده است.

۱۳۹۵/۸/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...