نسخه چاپی

«آیزاك» قیمت بنزین در آمریكا را بالا می‌برد

همزمان با عبور توفان آیزاك از ایالت‌های آمریكا، قیمت بنزین در این كشور همچنان روند صعودی طی می‌كند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «ان بی سی»، قیمت بنزین در آمریکا امروز نیز همچنان افزایش داشت و به 3 دلار و 82 سنت در هر گالن در سراسر این کشور رسید.

بنا بر این گزارش، در یک هفته گذشته که توفان گرمسیری «آیزاک» با سرعت زیاد مسیر خود را در ایالت‌های آمریکا در پیش گرفته است، بسیاری از پالایشگاه‌های نفت در خلیج مکزیک تعطیل شد و چند روز پیش ابتدا ده سنت و روز گذشته نیز 2 سنت دیگر بر قیمت بنزین در سراسر آمریکا افزوده شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای ماه ژوئیه تا کنون قیمت بنزین در آمریکا روند صعودی را طی کرده است.

در تاریخ 2 ژوئیه قیمت بنزین در آمریکا 3 دلار و 33 سنت ثبت شده بود.

چهار روز پیش همزمان با نزدیک شدن طوفان گرمسیری آیزاک به خلیج مکزیک بخش اعظمی از پالایشگاه‌ها و تأسیسات تولید نفت و گاز طبیعی در این منطقه تعطیل شد.

شرکت «بریتیش پترولیوم» اعلام کرد که کارگران خود را از تأسیسات تولید نفت و گاز در این منطقه خارج کرده است و به طور موقت تولید در تمام سکوهای خود در خلیج مکزیک را متوقف کرده است.

شرکت «رویال داچ شل» نیز اعلام کرده که در حال تخلیه سکوهای خود در شرق خلیج مکزیک است و برای خارج کردن کارگران غیرضروری از مناطق مرکزی این خلیج اقدام کرده است.

علاوه بر این، شرکت «شورون»‌ نیز کارمندان خود را از تأسیسات ساحلی در خلیج مکزیک خارج کرده است، اگرچه تولیدات این شرکت همچنان ادامه دارد.

از دیگر شرکت‌هایی که بخشی از تأسیسات و تولیدات خود را در خلیج مکزیک تعطیل کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های «آپاچی کورپوریشن»، «آنادارکو پترولیوم» و «اگزون موبیل» اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، توفان آیزاک روز دوشنبه مسیر خود را به سوی خلیج مکزیک و همچنین ایالت‌های اصلی آمریکا در پیش گرفت و رفته رفته بر قدرت و شدت آن نیز افزوده شد.

در حال حاضر توفان آیزاک ایالت لوئیزیانا را در هم می‌کوبد و حدود نیمی از این ایالت را نیز در خاموشی فرو برده است.

۱۳۹۱/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...