نسخه چاپی

نیروی هوایی انگلیس به حملات هوایی آزادسازی «رقه» پیوست

بعد از آنكه اطلاعات آمریكا خبر داد توطئه حملات داعش علیه غربی‌ها از شهر رقه برنامه‌ریزی می‌شود، وزارت دفاع انگلیس خبر داد به حملات برای آزادسازی رقه از دست داعش ملحق می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس روز گذشته (یکشنبه) به نبرد برای آزادسازی رقه از دست داعش ملحق شدند.



به نوشته روزنامه دیلی میل، منابع امنیتی آمریکایی گفته‌اند این گروهک تروریستی حملاتی را علیه اهداف غربی از این شهر سوری برنامه‌ریزی و انجام داده است بنابراین باید فورا ائتلافی علیه این حمله ترتیب داده شود.



«مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس در حین انجام عملیات خبر داد جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس در عملیات دوجانبه در عراق و سوریه مشارکت خواهند داشت.



فالن افزود «ما از نیروهای عراقی برای شکست داعش در موصل حمایت می‌کنیم و نیروی هوایی انگلیس از عملیات رقه حمایت خواهد کرد.»



وی افزود «حملات هوایی ما تفاوتی را در موصل ایجاد می‌کند و تلاش پیچیده تحقیقاتی ما به ائتلاف در سطحی حیاتی در سوریه کمک می‌کند.»



دیلی میل در ادامه نوشت، 30 هزار نیروی به اصطلاح میانه‌رو که تحت حمایت امریکا هستند و از سوی کُردها هدایت می‌شوند، کارزار نظامی برای آزادسازی رقه را دیروز شروع کرده‌اند.



سال گذشته «دیوید کامرون» نخست وزیر وقت انگلیس گفته بود شهر رقه مانند سر مار برای داعش است و انگلیس باید با حمله به رقه، جهان را از شر این گروهک تروریستی نجات دهد.

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...