نسخه چاپی

واكنش‌وزیرخارجه میانماربه كشتار دراین كشور/فقط88كشته!

وزیر امور خارجه میانمار تاكید كرد: اتفاقات اخیر در میانمار درپی اختلافات قومی بوده است و میانمار اتهاماتی را كه برخی بر علیه این كشور مبنی بر اختلافات مذهبی زده بودند، كاملا رد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، رونا مونگلین وزیر خارجه میانمار در اجلاس سران عدم تعهد گفت:‌ مذاهب مختلف مسیحی و مسلمان در صلح کنار هم زندگی می کنند هر چند که بودیسم 89 درصد کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: سایر مذاهب نیست آزادانه فعالیت می کنند که 4 درصد را مسلمان ها تشکیل می دهد و 5 هزار کلیسا، 3 هزار و 215 مسجد و 51 هزار معبد بودایی در کشور ما وجود دارد.

وزیر امور خارجه میانمار خاطر نشان کرد: رویداد اخیر در ایالت راکین به دلیل قتل یک دختر توسط سه جوان مسلمان در مقابل عمل تلافی جویانه انجام شد و سه نفر از بودایی ها سه نفر از مسلمانان را کشتند و اختلافات قومی بوجود آمد که منجر به تشدید خشونت در این ایالت شد.

وزیر خارجه میانمار ادامه داد: دولت به محض وقوع این اتفاقات اقدامات لازم را انجام داد تا صلح را در منطقه ایجاد و با خشونت مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه این اختلافات مذهبی نبوده بلکه اختلافات قومی بوده است، بیان کرد: در نتیجه شورش 88 نفر کشته شده اند که 31 نفر از ایالت راکین بودند.

وزیر خارجه میانمار تاکید کرد: دولت کمیسیونی را متشکل از 27 نفر در 17 اوت تشکیل داد که اعضای آن از مذاهب مختلف اسلام و یا سایر مذاهب بودند.

وی با اشاره به اینکه میانمار هیچ گونه خشونتی علیه مسلمانان اعمال نکرده خاطر نشان کرد: دولت میانمار اتهاماتی را که برخی بر علیه این کشور داشتند که اتفاقات اخیر ناشی از اختلافات مذهبی بوده کاملا رد می کند. این اختلافات چیزی جز اختلافات قومی نبوده است.

مونگلین تاکید کرد: دولت با جامعه بین‌الملل برای کمک به قربانیان این شورش در ارتباط است و از حمایت بین‌المللی تشکر می کند.

وزیر خارجه میانمار خاطر نشان کرد: دولت جمهوری میانمار خواستار تضمین آزادی تمام مذاهب و حقوق اتباع و مخالفت با هر گونه تبعیضی است.

وی با اشاره به اینکه از زمانیکه غیرمتعهدها تشکیل شده این سازمان اقدامات زیادی را در زمینه امنیت و صلح به عمل آورده، بیان کرد: امیدواریم به ویِژه در خصوص محیط زیست و اهداف کشورها این اقدامات را دنبال کند همچنین این جنبش برای تحکیم چند جانبه گرایی اقدامات مهمی را انجام داده و ما علاقه مندیم که با تمام اعضای جنبش همکاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در مقابله با تمام چالش هایی که کشورهای عضو با آن مواجه هستند ما می توانیم براساس منشور سازمان ملل و اصول همکاری های خوبی داشته باشیم جنبش ما نیاز به تثبیت بیشتری دارد و ما بعنوان کشورهای در حال توسعه باید با کشورهایی که هر روز در حال ثروتمند شدن هستند مقابله کنیم.

۱۳۹۱/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...