نسخه چاپی

امیدوارم تلویزیون به دوران اوج خود بازگردد

علیرام نورایی با بیان اینكه در سال‌های اخیر اتفاق ویژه‌ای در تلویزیون نیفتاده است، گفت: حال و روز تلویزیون همانند دهه ۸۰ نیست و در سال‌های اخیر اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است؛ امیدوارم تلویزیون باز هم به روزهای اوج خودش بازگردد.

به گزارش نما ، این بازیگر در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا در سال‌های اخیر حضور کمرنگ‌تری در تلویزیون داشته است؟ اظهار کرد: من مدیوم کاری‌ام را عوض نکرده‌ام ولی در حقیقت پیشنهاد جالب و هیجان‌انگیزی از سوی تلویزیون نداشته‌ام؛ از طرفی هشت ماه در فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» و چند ماه هم در سریال «آسپرین» مشغول کار بوده‌ام.

بازیگر سریال‌های «ماتادور» و «آسپرین» درباره‌ی تفاوت کار در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون گفت: فقط ممیزی‌های نمایش خانگی با تلویزیون فرق دارد با توجه به این که تلویزیون در این سال‌ها مخاطبش را از دست داده شبکه نمایش خانگی در حال جذب مخاطب است. تلویزیون بسیار فوق‌العاده است ولی امیدوارم مقداری سختگیری‌ها در این رسانه کم شود و حمایت‌های بیشتری از هنرمندان صورت گیرد.

نورایی تغییر مدیریت‌ها را یکی از دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون برشمرد و اظهار کرد: فکر می‌کنم تغییر مدیریت‌ها و نابه‌سامانی‌هایی که بعد از هر تغییر ایجاد شد، یکی از دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون محسوب شود. امیدوارم تلویزیون به ثبات برسد و باز هم شاهد دوران اوج آن همانند دوره‌هایی که خیابان‌های شهر به واسطه پخش یک سریال خالی می‌شد، باشیم. واقعا آرزوی قلبی‌ام این است که روز به روز بتوانیم شاهد آثار بهتر و فاخرتر از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی باشیم و نگران از دست دادن مخاطب و گرایش آنها به سمت شبکه‌های ماهواره ای نباشیم.

این بازیگر که فیلم «یتیم‌خانه ایران» را در آستانه‌ی اکران دارد، درباره‌ی حال و هوای این فیلم گفت: این فیلم مربوط به فاجعه‌ای می‌شود که صد سال پیش اتفاق افتاد و به نوعی از تاریخ کشورمان حذف شده است و کسی اطلاعات دقیقی از آن در دست ندارد. داستان فیلم به زمانی برمی‌گردد که پادشاه وقت ایران مملکت را رها کرده و ارتش و دولت بریتانیا در ایران هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد؛ به همین دلیل در آن مقطع قحطی می‌آید و به دنبال آن بیماری‌هایی مثل وبا و سل شیوع پیدا می‌کند و تعداد زیادی از ایرانیان کشته می‌شوند.

نورایی با بیان این که فیلم «یتیم‌خانه ایران» کاملا وطن‌پرستانه‌ و وطن‌دوستانه است، اظهار کرد: این فیلم در واقع افشاگر ظلم و ستم دولت بریتانیا بر مردم آن دوره از کشور ایران است.

او همچنین درباره‌ی نقش خود در فیلم «یتیم‌خانه ایران» توضیح داد: نقش یک قهرمان را که می‌توان گفت نماینده بخشی از مردم این سرزمین است که برای هم‌میهنانشان در مقابل بیگانگان ایستادگی می‌کنند، همانند میراز کوچک خانه جنگلی، ستار خان و باقر خان؛ البته این شخصیت نمونه واقعی مستند ندارد و فقط نماینده این گروه از مردم است که از مردمان کشورش در برابر ظلم و ستم دفاع می‌کند.

نورایی درباره‌ی جایگاه فیلم‌های تاریخی همانند «یتیم‌خانه ایران» در سینما گفت: کارهای تاریخی در سینما جذب مخاطب سختی دارد به ویژه در حال حاضر که سینمای ما به سمت طنز و مثلث‌های عشقی رفته و تک بعدی شده است. متاسفانه وجود بودجه مناسب برای فیلم‌های تاریخی کار تهیه و تولید این سبک از آثار را سخت و پرهزینه کرده است و به همین خاطر تولید فیلم‌های تاریخی انتخاب اول یک کارگردان و تهیه‌کننده نیست مگر اینکه آنها خودشان این دغدغه را داشته باشند.

او ادامه داد: طبعتا اگر فیلم‌های تاریخی در سینمای ایران تولید نشوند مخاطب به سمت ژانرهای دیگر جذب می‌شود. امیدوارم فیلم‌هایی مثل یتیم‌خانه‌ی ایران یا استرداد در سینمای ما بیشتر تولید شود و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

این بازیگر در پایان سخنانش درباره گریم نقش خود در فیلم‌ «یتیم‌خانه ایران» گفت:‌ فکر می‌کنم ۱۷ یا ۱۸ تست گریم برای این شخصیت داشتم چون در سه مقطع زمانی باید گریم می‌شدم واقعا به گروه گریم این فیلم خسته نباشید می‌گویم که هفت ماه تمام کار سختی را پشت سر گذاشتند.

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...