نسخه چاپی

سخنان احمدي نژاد در مراسم اختتاميه اجلاس سران جنبش غير متعهدها

سطح و كیفیت مشاركت در اجلاس بی‌نظیر بود/تشكر ویژه از مردم تهران

عکس خبري -سطح و كيفيت مشاركت در اجلاس بي‌نظير بود/تشکر ويژه از مردم تهران

رییس‌جمهور كشورمان، شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها را به لحاظ سطح و كیفیت مشاركت بی‌نظیر خواند.

به گزارش نما به نقل ازايسنا، محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در مراسم اختتاميه شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها، ياد رييس‌جمهور اتيوپي را كه به تازگي در گذشته است، گرامي داشت و گفت: در سخنراني افتتاحيه فراموش شد كه از ايشان ياد شود و از اين بابت از مردم اتيوپي عذرخواهي مي‌كنم و به آنها بار ديگر تسليت عرض مي‌كنم و از شما مي‌خواهم كه براي شادي روح وي دعا كنيد.

احمدي‌نژاد گفت: اين اجلاس به لحاظ سطح مشاركت و كيفيت مشاركت بي‌نظير بود و سخنرانان در اين اجلاس بر اصول و اهداف جنبش تاكيد كردند و معلوم شد كه تمام اعضا به اهداف جنبش معتقد هستند.

وي گفت: فصل مشترك سخنان و نظرات ارائه شده در اجلاس در ارتباط با ضرورت اصلاح مديريت جهاني بود و همه بر ضرورت ايجاد يك تحول بنيادي در مديريت جهاني و مناسبات آن تاكيد داشتند. همه اعضا بر مشاركت همگاني در مديريت جهاني براساس عدالت و محبت به عنوان پايه صلح پايدار تاكيد كردند.

وي ادامه داد: اعضاء در سخنراني‌هاي خود بر لزوم صيانت از كرامت انساني، حقوق انساني، ارزش‌هاي الهي و عدالت و پاكي تاكيد داشتند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "در اين اجلاس همه اعضا بر لزوم ايستادگي و پافشاري بر اصول، توسعه دوستي‌ها، برابري،‌اخلاق، معنويت، مقابله با يكجانبه‌گرايي، توسعه‌طلبي و خودخواهي تاكيد كردند"، افزود: اعضا در اين اجلاس بر پرهيز از تشديد درگيري‌ها و خشونت‌ها تاكيد و بر لزوم حل مشكلات و چالش‌هاي بين‌المللي از طريق گفت‌وگو، منطق، عدالت و دوستي تاكيد كردند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه "همه اعضا بر لزوم مشاركت عمومي و فعال اعضا در راستاي تحقق اهداف جنبش تاكيد كردند"، گفت: همه دوستان در اين اجلاس تاكيد كردند كه موفقيت جنبش از طريق همدلي، همكاري، برادري و تلاش مستمر براساس تفاهم و عدالت حاصل خواهد شد. همه دوستان تاكيد كردند كه بايد مراقب دشمنان مشترك كه به گونه‌اي دشمنان بشريت نيز هستند، باشيم؛ چراكه اين دشمنان با تفرقه بين دولت‌ها و ملت‌ها تلاش مي‌كنند كه بر جهان تسلط پيدا كنند.

وي افزود: همه اعضا در اين اجلاس بر ارتقاي جايگاه جنبش و مقدمه‌سازي در جهت ايجاد ساختارهاي لازم براي هم‌افزايي توان اعضا و دخالت مشترك و عمومي در مناسبات جهاني تاكيد كردند كه علي‌القاعده من با مشورت و همكاري شما بايد تلاش‌هاي منسجمي را براي استقرار دبيرخانه موقت ساماندهي كنيم.

رييس‌جمهور افزود: موفقيت جنبش در همدلي و مشاركت شماست و من دست شما را براي ارتقاء سطح جنبش و مشاركت فعال در مديريت جهاني بر اساس عدالت و ايجاد صلح پايدار و صيانت از حقوق ملت‌ها به گرمي مي‌فشارم.

رييس قوه مجريه با بيان اينكه "اسناد نهايي اجلاس سران به تصويب رسيد"، اظهار كرد: ما بدينوسيله پيام مهم سياسي‌اي را براي مواجهه با چالش‌هاي فراروي صلح و امنيت به جامعه بين‌المللي مخابره كرديم كه بر اساس تساوي احترام و كرامت انساني و گفت‌وگوي متقابل، استوار است كه اين پيام داراي اهميت بسيار است.

احمدي‌نژاد همچنين تاكيد كرد: ما بايد عزم خود را براي تعمير هرچه بيشتر همكاري‌هاي دوجانبه و چندجانبه ميان ملت‌ها ايجاد كنيم. شك نداريم همكاري‌هاي ميان ما اين امكان را مي‌دهد كه بر تحولات بين‌المللي به نفع ملت‌ها تاثير بيشتر داشته باشيم و من براي آينده جنبش نقش افتخارآميزي را پيش‌بيني مي‌كنم.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود، به قدرداني از نمايندگان كشورهاي شركت‌كننده در شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و گفت: از روساي جمهور، نخست‌وزيران، معاونان روساي جمهور، وزيران، مسئولان هيات‌ها، ميهمانان ويژه، روساي سازمان‌هاي بين‌المللي، دبيركل سازمان ملل، رييس مجمع عمومي و روساي مناطق جغرافيايي كه با همدلي و مشاركت بي‌نظير اسناد تاريخي و اثرگذاري را ايجاد كردند و همچنين از همه كساني كه در اين اجلاس حضور يافتند تشكر مي‌كنم. سلام و درود خدا بر شما.

وي ادامه داد: از ملت عزيز ايران نيز كه مقدمات برگزاري اين اجلاس را فراهم و فرهنگ و ميهمان نوازي‌شان را نشان دادند تشكر مي‌كنم. بويژه از مردم تهران كه همكاري صميمانه‌اي را در اين زمينه ارائه كردند، تشكر مي‌كنم. همچنين از همه همكاراني كه در ملاقات‌هاي دوجانبه و سخنراني‌هايشان درباره حادثه آذربايجان با ملت ايران ابراز همدردي كردند تشكر و قدرداني مي‌كنم.

رييس‌جمهور همچنين با تشكر از رسانه‌ها گفت: از رسانه‌هاي داخلي و خارجي كه به خوبي فعاليت‌هاي اين اجلاس را به دنيا مخابره كردند، تشكر مي‌كنم. عزيزان من، تعهدي كه ما امروز ما بر آن پافشاري مي‌كنيم براي ساختن دنيايي بهتر و زندگي سعادتمند براي همه بشريت است. اين زندگي در سايه عدالت، مهرورزي و مشاركت فراهم مي‌شود.

وي ادامه داد: اين زندگي زماني محقق مي‌شود كه مديريت جهاني در دست انسان‌هاي صالح و مهرورز باشد. خداوند متعال از طريق پيامبران، آينده روشن را وعده داد؛ آينده‌اي كه با حضور يك انسان كامل، انسان صالح و عادل مطلق، مردمي از جنس انبياء الهي و همراهي حضرت مسيح(ع) و همه صالحان و با ياري شما و همه ملت‌ها به پا خواهد شد.

احمدي‌نژاد افزود: به اين آينده روشن و مردي كه براي ياري ما خواهد آمد، ايمان دارم. دست به دست هم از طريق اين جنبش مقدمات را براي برپايي اين روز روشن در زندگي درخشان بشري فراهم مي‌كند. اميد دارم در اجلاس بعدي يعني هفدهمين اجلاس سران عضو كه تحت رهبري رييس آن برادر ما هوگو چاوز برگزار مي‌شود، يكديگر را در شرايطي ملاقات كنيم كه گام‌هاي بلندي به سوي اين اهداف متعالي برداشته باشيم.

احمدي‌نژاد در پايان خطاب به حاضران در جلسه گفت: ان‌شاءالله به شما خوش گذشته باشد و تهران را به سلامت به مقصد وطن خود ترك كنيد. از همه شما سپاسگزارم. اگر در برگزاري اين اجلاس ضعفي بود، به حساب اين برادر كوچك‌تان احمدي‌نژاد است و اگر پيروزي و موفقيتي بود، براي شما. درود بر شما، درود بر همه آزادگان و درود بر شما انسان‌هاي پاك، امام عزيز و شهيدان انقلاب اسلامي؛ محمود احمدي‌نژاد.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...